November végén újra felbőgnek a motorok

Vágólapra másolva!
Alig fejeződött be a Forma-1 2006-os szezonja, de a kulisszák mögött a csapatok már lázasan készülnek a 2007-es esztendőre. Hamarosan, egészen pontosan november 28-án azonban már ismét ellepik a tesztpályákat a csapatok.
Vágólapra másolva!

Az úgynevezett téli szünet nem lesz túl hosszú, a pilóták november végén újra autóba ülnek, és róják majd a köröket a már jól megszokott helyszíneken, hogy minél jobban felkészítsék a versenygépeket az előttünk álló szezonra.

Az új autókkal megtett első tesztköröket mindig óriási érdeklődés előzi meg, hiszen ilyenkor derül fény arra, hogy a gyárakban ki mit tudott kifőzni. Így van ez még akkor is, ha a 2007-es karosszériákat egészen biztosan nem vetik be a csapatok már november elején.

A reális erőviszonyok felmérésére persze az első tréningek még alkalmatlanok, hiszen nem egyszer előfordult már, hogy egy gárda sziporkázott a téli időszakban, a szezonban viszont jó momentuma is alig volt. Erről például a Hondások is tudnának mesélni...

November 28-án, 37 nappal azután, hogy Sao Paulóban leintették a szezonzáró Brazil Nagydíjat, Barcelonában ismét felbőgnek majd a motorok. A spanyol ringen nagy lesz a forgalom, hiszen eddig hét csapat jelezte részvételi szándékát. A Red Bull Racing, a Spyker, a Toro Rosso és a Super Aguri kivételével mindenki ott lesz a katalán pályán.

December elején Jerezbe települnek át a csapatok, itt két négynapos blokkban lesz alkalmuk kipróbálni az újításaikat. Mivel Jerez délebbre fekszik, mint Barcelona, ezért minden bizonnyal itt az időjárás is kegyesebb lesz a résztvevőkhöz.

Az idei tél egyik legnagyobb kérdése minden bizonnyal az lesz, hogy azok a gárdák, akik eddig Michelin abroncsokat használtak, hogyan tudnak majd átszokni a 2007-től egyedüli Bridgestone termékeire.

Egyes csapatok új motorszállítóval kötöttek szerződést a következő szezonra, így például a Williams, a Red Bull Racing, a Scuderia Toro Rosso és a Spyker számára is plusz feladat lesz, hogy összeszokjon új partnerével.