Vágólapra másolva!
A McLaren egykori főtervezője, Peter Prodromou a hónap elején megkezdte a munkát a Red Bull Racing istállónál, miután október végén lejárt érvényes szerződése a wokingi alakulattal. Az energiaital-gyárosok komoly előrelépést várnak a szakember érkezésétől.
Vágólapra másolva!

Azt követően, hogy a szezon elején a Red Bull sikeresen megszerezte a Forma-1 egyik legnagyobb tervezőjeként számon tartott Adrian Newey-t, további szakembereket csábított el a McLarentől, köztük az egykori főtervezőt, Peter Prodromou-t, aki a jövőben - ahogy azt a wokingiaknál is tette - Newey jobb kezeként fog dolgozni a Red Bull Racing istállónál.

A két szakember jól megérti egymást, ahogy azt a tavalyi év is mutatta, mikor a McLaren MP4/20-as modellje a mezőny leggyorsabb autójának bizonyult, ám hiába szerzett több győzelmet a Renault-nál, mégis a nyolc győzelmet aratott R26-os zsebelte be a bajnoki címet.

Prodromou érkezésével a Red Bull újabb erősítést kapott technikai fronton, így senkit nem fog meglepni, ha az osztrák gárda a 2007-es idény egyik meglepetéscsapata lesz. Az energiaital-gyárosok az elmúlt héten megerősítették, a világbajnok Renault erőforrásait használják majd a következő idényben, melynek kis hűtésigénye lehetővé teszi Newey számára, hogy minden eddiginél agresszívebb aerodinamikai csomaggal lássa el az RB3-as modellt.

A Red Bull az elmúlt időben több neves rangú szakembert igazolt: a Renault egykori kiválósága Mark Smith a csapat jelenlegi technikai igazgatója, az ugyancsak a Renault-tól elcsábított Rob Marshall a főtervező, míg a Jaguar egykori munkatársa, Ben Agathangelou a rangidős aerodinamikai vezető.

"Sikerült magas rangú szakembereket szereznünk technikai részlegünk megerősítésére, így mindenképpen komoly fejlődést várunk a következő idényben" - mondta a csapat sportigazgatója, Christian Horner. "Minden a helyén van ahhoz, hogy jól szerepeljünk jövőre. Talán még kell egy kis idő, míg minden összeáll, de három éven belül igazán ütős csapattá nőhetjük ki magunkat."