Ecclestone: Nagy bajban van Imola

Vágólapra másolva!
A Forma-1 impresszáriója, Bernie Ecclestone úgy érezte, már csak ő hajt azért, hogy a San Marinoi Nagydíj helyet kapjon a 2007-es versenynaptárban, ám olyannyira eldurvult a helyzet, hogy már ő sem tudta megmenteni a Ferrari hazai versenyét.
Vágólapra másolva!

Az imolai megmérettetés már az előzetes versenykiírásban sem kapott helyet, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Bahreini-, illetve a Spanyol Nagydíj közötti egyhónapos szünettel biztosította a szervezőket afelől, hogy ha időben elkészülnek a szükséges munkálatok, visszakaphatják Forma-1-es versenyüket.

Annak ellenére, hogy a munkálatok október harmadikán megkezdődtek, a szervezők nem tudták garantálni, hogy a tervezett felújítások időben elkészülnek, így a szövetség javaslatára a San Marinoi Nagydíj végleg kikerült a 2007-es versenynaptárból.

Bár a verseny szervezői az elmúlt héten optimistán nyilatkozat, Bernie Ecclestone levelet küldött Imola polgármesterének, Massimo Marchignolinak, melyben határozottan kijelentette, az olasz ring nem térhet vissza a 2007-es idényben ,ám nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a Ferrari hazai pályájaként elhíresült ring 2008-ban ismét helyet kapjon a versenykiírásban.

"Megszokásból soha nem mondom azt, hogy soha, éppen ezért úgy gondolom, Imola a jövőben visszatérhet. 2007-ben már biztosan nem kap helyet a naptárban, ám ha befejeződnek a munkálatok, majd meglátjuk, mit tehetünk" - mondta Ecclestone az Autosprint magazinnak adott nyilatkozatában. "Minden egyes évben egyre nagyobb az érdeklődés a Forma-1 iránt, és az új Concorde Egyezmény aláírásával a csapatok jóval nagyobb anyagi támogatásban részesülnek a jövő évtől. Sokan szeretnének futamot rendezni, ám korlátozott hely van a versenynaptárban. Imola azonban mindig kivételes helyzetben volt, így nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben ismét rendezhet futamot."

A Forma-1 impresszáriója továbbá azt is elmondta, a visszatéréshez nem elég a pálya felújítása, komoly átszervezésre van szükség ahhoz, hogy a San Marinoi Nagydíj ismét rendezhessen versenyt a királykategóriában.

"Nem hiszem, hogy a munkálatok befejeződnek márciusig" - magyarázta. "Meg kell reformálni a pályát, nem csak beszélni kell róla, cselekedni is kell. Nézzük csak meg, milyen kimagasló munkát végeztek az újonnan érkező országok az elmúlt években. Az Olasz Nagydíj sorsa is megkérdőjeleződött, bírósághoz fordultak az ott élők, zavarta őket a nagy zaj, valamint a dohányreklámok kiszorítása sem tett jót Monzának, azonban a dolgokat sikerült megoldaniuk a szervezőknek. Imolával egy gond van. Az egész rendszert meg kellene változtatniuk, mert a jelenlegi úgy rossz, ahogy van. Talán el kellene kezdeniük amatőr versenyeket rendezni, és onnan, új lappal kezdve ismét feltörni a csúcsra."

"A helyzet egyszerű: a szerződésük az idei évben lejárt, és egyelőre nincs esélyük meghosszabbítani azt" - folytatta Ecclestone, aki elárulta, az 1980-tól jelenlévő Imola nincs olyan anyagi helyzetben, hogy futamot tudjon rendezni a következő idényben. "Imola mindig is kivételezett volt, a tavalyi évben például fele annyi pénzt kellett fizetniük a szervezőknek a versenyért, mint más országoknak. Azért kivételeztünk velük, mert egyszerűen nem volt elég pénzük."

"Korábban nem voltak gondok, mindenki elégedett volt, ám mikor elhunyt Enzo Ferrari, minden megváltozott. Azt éreztem, hogy már csak egyedül én akarom, hogy Imola rendezzen versenyt: elavultak a létesítmények, egyre kevesebb pénz jutott a pálya állapotának javítására, és idővel a ring teljes körű átépítésre szorult. Sokan, köztük csapatvezetők és újságírók is megkérdezték tőlem, miért van még Imola a versenynaptárban. Ameddig csak lehetett, megpróbáltam megmenteni a futamot, de mára menthetetlenné vált a helyzet."