Symonds: Túl nagy szerepet kapott a politika

Vágólapra másolva!
A Renault főmérnöke, Pat Symonds szerint az idei évben nyújtott teljesítményüket jócskán leértékelik azok a politikai csatározások, melyek igen erőteljesen jellemezték a 2006-os Forma-1-es szezont.
Vágólapra másolva!

Bár a Renault fantasztikusan kezdte az évet, és Fernando Alonso a júniusban megrendezett Kanadai Nagydíjon már huszonöt ponttal vezetett Schumacherrel szemben, a tengerentúli futamot követően mégis minden megváltozott.

A Ferrari szinte a semmiből magára talált, melyhez az is kellett, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltsa a Renault által kifejlesztett, és mindenki által előszeretettel alkalmazott ellensúlyos lengéscsillapító rendszert. Az olaszok tehát helyzeti előnyhöz jutottak, míg ellenfelüket folyamatosan balszerencse, illetve a szövetség szigorú intézkedései sújtották.

Symonds éppen ezek miatt gondolja úgy, hogy a Renault sikerei leértékelődtek, noha a Forma-1 történetében a franciáknak sikerült negyedikként egymást követő évben bajnoki címet szereznie.

"Ami a sportrészét illeti, azt kell mondjam, még soha nem voltam ilyen hatalmas siker részese. Azonban történtek olyan dolgok, melyek miatt nem az idei lesz a kedvenc szezonom" - mondta a szakember célozva a FIA kétes intézkedéseire.

Symonds nem tudott elmenni amellett, hogy ne emlékezzen vissza az évad utolsó futamára, ahol ugyan csak pontszerző helyeken kellett befutniuk, egy pillanatig sem érezhették magukat biztonságban.

"Idegtépő volt" - magyarázta. "Közel harminc éve vagyok a sportban, de még soha nem voltam ennyire izgatott. Egy olyan autó ellen harcoltunk, mely mérföldekkel gyorsabb volt nálunk. Normális esetben, ha defektet kap ellenfelünk, húsz kört követően már a zsebünkben érezhetjük a versenyt, azonban egészen addig, míg Michael meg nem előzte Kimit, roppant ideges voltam, majd rádöbbentem, már nincs elég ideje behozni lemaradását. Ekkor éreztem először, hogy meglesz a bajnoki cím."

A Renault nehéz év előtt áll, hiszen a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso elhagyja a csapatot, és a McLarennél folytatja pályafutását, míg a gárda jövőre a Michelinről Bridgestone gumikra vált - ugyanis a francia beszállító elhagyja a Forma-1-et.

"Közöltem a Michelines srácokkal, hogy szerencsésnek mondhatják magukat, mert ha a jövő évben is velünk folytatnák, akkor kemény munka várna rájuk" - folytatta Symonds. "Rengeteg változáson megy majd keresztül a csapat, érdekes lesz megnézni, miként tudjuk áthidalni a nehézségeket."

"Már alig várom a következő idényt, de először is, ki szeretném pihenni magam."