A háromhetes nyári szünet után a Forma-1-es csapatok az elmúlt héten ismét megkezdték intenzív tesztprogramjukat, melyet a hétvégi versenynek helyet adó Monzában rendeztek meg.
A csapatok és a gumiszállítók azonban meglepetten tapasztalták, hogy a pálya a Curva Grande és az Ascari sikán között új, a korábbinál jóval simább burkolatot kapott. A változások a csapatok és a gumiszállítók felkészülésére is kihatottak. A Michelin vezetői azt sem titkolták, hogy az újraaszfaltozás miatt gyökeresen át kellett gondolniuk a gumiválasztásukat a hétvégi futamra.
A franciák partnercsapatai az elmúlt héten aggodalmukat fejezték ki a gumik szamcsésedése miatt, miközben a Bridgestone úgy tűnik, jóval könnyebben vette az akadályokat. A Ferrari műszaki igazgatója, Ross Brawn azonban pénteki interjújában keményen támadta a pálya tulajdonosait, amiért elhallgatták a változásokat a csapatok és a beszállítók előtt.
"Egészen addig nem is tudtunk az új burkolatról, míg meg nem érkeztünk a tesztek helyszínére" - mondta a brit szakember. "Talán a pálya tulajdonosai nem tartották lényegesnek, hogy értesítsék a csapatokat a változásokról. Korábban már jártunk a pályán, hogy a Michelin és a Bridgestone mérnökei mintát vegyenek a burkolatból, ám akkor még minden eredeti állapotában volt."
"Talán a pálya tulajdonosai nem gondolták, hogy ez ekkora jelentőséggel bír. Ha nem tesztültünk volna itt az elmúlt héten, akkor nagyon nehéz lett volna ezen a hétvégén megtalálni a megfelelő beállításokat, hiszen teljesen más körülményekre készültünk volna. Normális esetben mindig értesítést kapunk arról, ha valamin változtatnak."
Brawn azonban elmondta, a Ferrari gumiválasztását nem nehezítette meg különösebben az újraaszfaltozás ténye.