Vágólapra másolva!
Már csak öt futam van hátra a 2006-os idényből, és a konstruktőrök valamint a pilóták bajnoksága még abszolút nyitott, így Michael Schumacher nagy várakozásokkal néz a szezon végi futamok elé.
Vágólapra másolva!

A két héttel ezelőtti esős magyar futam óta a tesztelés nem volt engedélyezve, de a Bridgestone buzgón készül a hétvégi Török Nagydíjra. A logisztikai szervezés az Európai és Ázsiai kontinenset összekötő Isztambulban összetettebb, mint a legtöbb európai futam esetében. A Bridgestone gumiabroncs szállító teherautói az olaszországi Triesztbe utaztak le, majd komppal áthajóztak Törökországba, a Pendick kikötőbe, ahonnan folytatták útjukat az 5,33 km-es isztambuli Park pályára.

Hiroshi Yasukawa, a Motorsport részleg igazgatója: "Törökországban fantasztikus futamot rendeztek tavaly, és nagyon várjuk, hogy visszatérjünk ide az idén. A bajnokságban vívott küzdelem nagyon szorosnak látszik, de a Ferrari jól teljesített az idei év második felében és a Bridgestone keményen dolgozik azon, hogy a lehető legjobb esélyt biztosítsa a bajnoki címek visszanyerésére. A Toyota és a Williams is dobogós helyekre hajt, így reméljük, hogy izgalmas versenyben lesz részünk a hétvégén, amikor a Bridgestone egyik kulcsfontosságú piacán kerül megrendezésre a verseny."

Gumiabroncsok Törökországba - 5,338km
A 2006-os gumiabroncs előírások minden pilóta számára hét készlet száraz gumi, négy készlet vizes pályás gumi és három készlet extrém esős gumi felhasználását teszik lehetővé. Azzal együtt, hogy 2006-ban több csapat fut Bridgestone gumikkal, körülbelül 1 200 Bridgestone Potenza Forma 1 gumiabroncsot küldtek a tokiói Kodaira Cityben levő műszaki központból a törökországi Park pályára.

Törökországi előzetes Hisao Suganumával
A Bridgestone Motorsport műszaki igazgatója: "Az isztambuli Park pálya a leggyorsabbak egyike a versenynaptárban. A nyolcas kanyar különösen hosszú és gyors, ami igencsak megviselheti a gumikat. Minthogy a pálya az óramutató járásával ellentétes irányú, a jobb első gumi túlzott mértékű kopásnak lehet kitéve."

"Ami azonban különösen érdekessé teszi ezt a pályát, az az, hogy az aszfalt felülete rendkívül sima - hasonlóan mint Monacóban és Montrealban, ennek következtében olyan gumiabroncs összetételre van szükségünk, mely nagyobb tapadást és tartósságot tesz lehetővé. Fel kell készülnünk az esetleges magas hőmérsékletekre is."

"A Bridgestone Törökországba szállított gumiabroncsai ezért a jelenlegi specifikációból fognak származni közepes és lágy közötti anyagösszetételekkel, melyek véleményünk szerint versenyképesen működnek majd Törökországban. Most lépünk a világbajnokság kulcsfontosságú szakaszába és nagyon lényeges, hogy a csapataink megfelelő helyzetben legyenek pontok és dobogós helyek szerzésére a hátralevő öt futam során."