A Toyota faképnél hagyta szövetségeseit

Vágólapra másolva!
A GPMA oszlopos tagja, a Toyota azonnali hatállyal kilépett a nagyvállalatok által alapított szövetségből, mondván már elérték eredetileg kitűzött céljaikat.
Vágólapra másolva!

A Toyota, a Renault, a BMW, a DaimlerChrysler (Mercedes), illetve a Honda azért hozta létre a GPMA-t, hogy egységesen követeljen nagyobb részesedést a kereskedelmi jogokból befolyó összegekből a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, melyet sikerült is elérniük.

Mivel a Toyota úgy érezte, hogy a GPMA teljesítette feladatát, és ahelyett, hogy a Forma-1 technológiájának hosszú távú jövőjére koncentrálna, a sport működtetésének részleteit kezdte el boncolgatni, azonnali hatállyal kilépett a szövetségből, értesült az Autosport magazin.

A brit lap úgy tudja, hogy a japán nagyvállalat azért hagyta el szövetségeseit, mert feleslegesnek tartotta a FIA és a GPMA közti folyamatos konfliktust, és a jövőben inkább a sportot irányító testülettel kíván együttműködni.

"A mai napig elismerjük a GPMA közreműködését, de most sokkal fontosabb számunkra, hogy saját jövőnkkel foglalkozzunk" - mondta a Toyota elnöke, Tsutomu Tomita. "A Toyota már a múltban is hangoztatta, számára fontos, hogy a Forma-1 a motorsport királykategóriája maradjon, amit csak úgy lehet elérni, ha lehetőség van a folyamatos fejlesztésekre, nincsenek erőltetett megszorítások, továbbra is maximálisan kiszolgáljuk a közönséget, élvezetes versenyeket rendezünk, és lehetőséget teremtünk a független csapatoknak a bemutatkozásra oly módon, hogy segítjük őket, és technológiát kínálunk nekik."

"Eközben viszont nem feledkezhetünk meg arról, hogy a nagyvállalatok hatalmas összegeket költenek arra, hogy óvják a környezetet, és a Forma-1-ben résztvevő motorgyártóknak is olyan technikai szabálymódosításokat kellene javasolniuk, melyek ebbe az irányba viszik el a Nemzetközi Automobil Szövetséget."

Bár a Toyota egyelőre még nem írta alá az új Concorde Egyezményt, a japán cégóriás kijelentette, 2012-ig elkötelezte magát a Forma-1 mellett. "Nyilvánvaló, hogy hosszú távon tervezünk a Forma-1-ben, amit a Williams istállóval megkötött három évre szóló szerződésünk is jól mutat. A Toyota bízik benne, hogy a független csapatok ellátása motorokkal trenddé válik azon nagyvállalatok számára, amelyek a jövőben részt kívánnak venni a Forma-1-ben."