A világbajnok Renault istálló azzal vádolja a szövetséget, hogy az elmúlt versenyeken módszeresen olyan büntetésekkel sújtották őket, amelyek a Ferrarinak, és Michael Schumachernek kedveztek.
A Francia Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltotta a Renault által kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapító használatát, mely komoly érvágás volt a listavezető számára, miközben lehetőséget teremtett a Ferrarinak arra, hogy faragjon a hátrányából.
"Meg vagyok döbbenve azon, hogy az elmúlt két-három versenyen micsoda támadást indított a szövetség a Renault ellen, azonban bízom benne, hogy a következő futamokon minden rendben lesz, és korlátozások nélkül szállhatunk harcba a győzelemért" - mondta Alonso.
Eközben a Renault ügyvezető igazgatója, Flavio Briatore is hangot adott nemtetszésének, és kijelentette, véleménye szerint a FIA megpróbálja manipulálni a bajnokságot.
"Olyan dolgok történnek, melyeket nem értünk" - magyarázta Briatore. "Ezek érdekes módon akkor történnek, mikor egy csapat nem tud nyerni, és segítségre van szüksége. A versenyeket nem a játékosok, hanem a bírók döntik el, ami helytelen. Vannak olyan emberek, akik meg akarják hamisítani a bajnokság eredményét. A FIA módszeresen más csapatokat segít, miközben ellenünk ítél."
A sportot irányító testület azonban határozottan cáfolja, hogy a Ferrari, vagy más csapatok felé hajlana, melyet Michael Schumacher monacói, illetve hungaroringi büntetései is ékesen bizonyít.
"A sportfelügyelők az év folyamán mindvégig függetlenségükről tettek tanúbizonyságot, mikor komoly döntést kellett hozniuk" - mondta a FIA sajtószóvivője.
Az ellensúlyos lengéscsillapító szabályosságát, illetve a FIA által benyújtott fellebbezést a Török Nagydíjat megelőzően, augusztus 22-én tárgyalja a Fellebbviteli Bíróság.