Brawn elítéli a Renault-t a történtekért

Vágólapra másolva!
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn kritikus szavakkal illette a világbajnok Renault istállót, amiért nem tartotta tiszteletben a FIA döntését, és a tiltás ellenére bepróbálkozott a német sportfelügyelőknél az ellensúlyos lengéscsillapító használatával.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy az új konstrukciót a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt héten betiltotta, a Renault a Német Nagydíj péntek reggeli mérlegelésén egy olyan tartalék autóval jelent meg, melyben megtalálható volt a vitatott lengéscsillapító rendszer.

Bár elsőre nem ment át az autó a vizsgálaton, a stewardok később mégis szabályosnak találták az eszközt, ugyanis véleményük szerint nincs olyan paragrafusa a technikai szabályzatnak, mely tiltaná az trükkös rendszer használatát. A FIA később megfellebbezte saját munkatársainak döntését, így a Renault végül eltávolította a lengéscsillapítókat autóiból, mondván jobb a békesség.

A Ferrari műszaki igazgatója, Ross Brawn azonban nem nézte jó szemmel a Renault magánakcióját. A brit szakember szerint mindenkinek kötelessége tiszteletben tartani a FIA döntését, még akkor is, ha nem ért vele egyet.

"A FIA technikai részlege az elmúlt években mindenki számára egyfajta referenciapontot jelentett, és ha tetszik, ha nem, általában az ő döntésüket mindenki tiszteletben tartja" - mondta Brawn. "Korábban mi is kapcsolatba kerültünk velük, mikor közölték, hogy módosításokat kell végrehajtanunk bizonyos szárnyelemeken. Noha nem értettünk velük egyet, kötelességünknek éreztük elvégezni azokat a módosításokat, melyeket kértek."

"Úgy gondolom, meg kell vizsgálni ezt az ügyet, hiszen mindenkinek bíznia kell a technikai delegátus szakértőiben. Mindenkinek tiszteletben kell tartani az ő döntésüket. Talán nem értünk egyet velük minden esetben, de ez egy rendszer, ami szerintem jól működik. Ha minden ilyen ügyben ellenkeznénk, akkor összeomlana a rendszer."

Brawn szerint az ellensúlyos lengéscsillapító használatával akár körönként pár tizedmásodperc is nyerhető, viszont véleménye szerint nem ez fogja eldönteni a bajnokság végkimenetelét.

"A rendszer sikeressége függ a pályától, a versenyző vezetési stílusától, az autó mechanikai teljesítményétől, illetve attól, miként viselkedik a kocsi a rázóköveken" - mondta a szakember. "Biztos vagyok benne, hogy egyes pályákon akár több tizedet is hozhat körönként. Mi is használtuk az új konstrukciót, és hasznos volt, bár nem tudom, hogy a Renault rendszere kiforrottabb volt-e, mint a miénk. Eddig minden versenyen bevetettük, azonban a mai edzéseken már nem használtuk."