Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley továbbra is azt gondolja, hogy a motorfejlesztések befagyasztása lehetővé tenné a nagyvállalatok számára a környezetbarát technológiák használatát a Forma-1-ben.
Vágólapra másolva!

Az ötlet nem újszerű, hiszen az elnök már hónapokkal ezelőtt felvázolta azon tervét, mely szerint a jövőben energiatároló rendszert építtetne a versenygépekbe, mely az F1-es autó fékezésekor felszabadult energiát tárolná.

Az új rendszerben tárolt plusz energiának a versenyzők az előzésekkor vennék hasznát, ezzel látványosabbá téve a királykategóriát. Bár a kezdeményezés még új, a tervek szerint az energiatároló rendszert már a 2011-es idényben kötelezővé tenné a szövetség.

"A Forma-1-ben mindenki arra törekszik, hogy az elemek könnyebbek és hatékonyabbak legyenek, ami fantasztikus" - mondta Mosley az F1Racing magazinnak adott nyilatkozatában. "Nem kell sok időnek eltelnie ahhoz, hogy ezeknek a berendezéseknek egy olcsóbb változata megjelenjen a közúti autókban, mely mindenki számára előnyös."

"Az eredmény fantasztikus kigyorsítás, kis fogyasztás mellett. Minden egyes alkalommal, mikor a versenyző fékez, az akkor felszabadult energia tárolásra kerül. Végül aztán minden egyes utcai autóban helyet kaphatnak ezek a berendezések, melyekkel gazdaságossá válhat az üzemanyag fogyasztás. Ez sokkal hatékonyabb, mint ha a fordulatszám növelésére mennénk, hiszen már most 19.000-res fordulaton pörögnek egyes motorok."

"Éppen ez az oka annak, hogy javaslatokat kértünk a nagyvállalatoktól a 2011-es idényre vonatkozóan, ugyanis a tervek szerint akkor már nem a motor kapacitása, hanem az üzemanyag felvétele lesz a mérvadó" - magyarázta Mosley. "Ez azt jelenti, hogy például az üzemanyag áramlást fogjuk szabályozni, úgy mint most a fordulatszámot. Ekkor a tervezőknek úgy kell maximalizálniuk a motorok teljesítményét, hogy tudják, egy adott üzemanyag mennyiség áll a rendelkezésükre."

Mosley továbbá úgy gondolja, hogy a motorfejlesztések befagyasztásával, illetve az új rendszerek bevezetésével a költségek is csökkennek majd a királykategóriában. A szakember szerint ennek mértéke egy nagyobb motorgyártó esetén akár 100 millió dolláros megtakarítást jelenthet éves szinten.