Heidfeld bízik az új szárnyakban

Vágólapra másolva!
Még el sem kezdődött a Francia Nagydíj, de a BMW csapata már napok óta középpontban van Franciaországban. Ennek oka, hogy az istálló szembetűnő légterelőket szerelt az autóra. Heidfeld szerint nem lesznek hátrányban a radikális újítás miatt.
Vágólapra másolva!

Korábban a flexibilis hátsó szárnyak miatt bírálták a BMW-t, amit a FIA döntése értelmében a francia versenyen már nem is használhat a német csapat. "A hátsó légterelőket meg kellett változtatnunk. Így döntött a szövetség, ez ellen nem tehetünk semmit"- mondta Nick Heidfeld.

Talán ennek is köszönhető, hogy a Sauber mérnökei új elemeket terveztek a remek teljesítménye miatt az idei év egyik kellemes meglepetésének számító versenyautóra. "Remélem, hogy nem lesz negatív hatása ezeknek a módosításoknak, de eddig igazán még nem tudtuk kipróbálni őket éles helyzetben. De szerintem nem fognak visszavetni bennünket, hiszen teszteken és a szélcsatornában is figyeltük már a hatásukat."

"Bevezettünk néhány aerodinamikai változtatást az autón"- mondta Heidfeld, bár még a laikusok számára is feltűnést kelthet az orrészen elhelyezett két függőleges légterelő. "A két szarv mindenki számára jól látható, ezen felül pedig a McLaren által év eleje óta pozitív eredménnyel használt kis szárnyakat helyeztünk el a motor feletti borításon."

"A célunk továbbra is a pontszerzés. A francia pálya a kanyarokból történő kigyorsításoknál mást követel, mint az előző két ring, amelyek nagyon gyorsak voltak, és a sok hosszú egyenes miatt kedveztek autóinknak"- folytatta eszmefuttatását a német.

"Remélem, hogy hasonló teljesítményt tudunk nyújtani, mint Silverstone-ban, hiszen Magny-Cours hasonlít a brit aszfaltcsíkra, itt is sok a gyors kanyar. Új szárny-csomaggal érkeztünk ide, és majd vasárnap meglátjuk, hogy ennek milyen eredménye lesz."

A csapatok közti rangsorban a német versenyző igen előkelő helyre helyezi alakulatát: "Jelenleg szerintem egyértelmű, hogy a negyedik legjobb csapat a BMW-Sauber, bár a ponttáblázaton csak az ötödik helyet foglaljuk el."

Heidfeld az indianapolisi versenyt idejekorán fejezte be, ugyanis az első kanyarban kialakult tömegbalesetnek ős is részese volt. Az azóta már Forma-1-es pályafutását váratlanul befejező Juan-Pablo Montoya meglökte a németet, akinek autója a levegőbe emelkedett és többször is megpördült hossztengelye körül. "Montoya volt a hibás, de abban a kanyarban annyian voltunk, hogy szinte elkerülhetetlen volt a baleset"- kommentálta a történteket a Quick Nick becenévre hallgató pilóta.

Ugyanakkor Heidfeldet is meglepődött azon, hogy a kolumbiai ilyen viharos gyorsasággal hátat fordított a Forma-1-nek. "Nagyon meglepett a dolog, minden olyan gyorsan történt. Hónapok óta arról lehetett hallani, hogy a Forma-1-ben keres magának csapatot, éppen ezért nem gondoltam volna, hogy Amerikába szerződik"- fejezte be a BMW pilótája, aki egyvalamiben biztos lehet: a vasárnapi rajt után Montoya biztosan nem fogja őt kiejteni a versenyből.