Az Autosport magazin értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusa felkérést kapott arra, hogy dolgozzon ki olyan megoldásokat, melyekkel csökkenteni lehetne az F1-es autók kanyarsebességét a jövőben.
Az idei évben bevezetésre kerülő V8-as motorokkal hajtott versenygépek kanyarsebessége nem kevesebb, mint hét százalékkal nőtt az elmúlt évhez képest, melyet az aerodinamikai elemek fejlődésének, illetve a jobb tapadással rendelkező - a verseny közben lecserélhető - abroncsoknak tudhatunk be.
Egyesek szerint annyira megnőttek a kanyarsebességek, hogy többé már nincsenek biztonságban a versenyzők a gyors íveken. Silverstone-ban például vannak olyan kanyarok, melyeket gázelvétel nélkül, közel 300km/h-s sebességgel vesznek a pilóták, miközben 5G-s oldalirányú erő hat rájuk.
A FIA Világtanács közleményében a következő olvasható: "Mivel az idei évben jócskán megnőtt az F1-es autók kanyarsebessége, a Világtanács úgy döntött, felkéri a technikai munkacsoport illetékeseit, hogy tegyenek javaslatokat arra, miként lehetne lecsökkenteni az autók sebességét."