A BMW-nek módosítania kell hátsó szárnyain

Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség felszólította a BMW-Sauber istállót, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Francia Nagydíj előtt változtasson autóinak hátsó szárnyain, miután vizsgálataik kimutatták, túlságosan hajlékonyak a szárnyat alkotó elemeik.
Vágólapra másolva!

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Kanadai Nagydíjon olyan fotók kerültek a Honda Racing birtokába, melyeken egyértelműen látszott, hogy a BMW-Sauber hátsó légterelői bizonyos sebességek felett meghajlanak, mellyel jócskán javul az autó aerodinamikai hatékonysága.

Bár a Honda a korábbi terveivel ellentétben végül nem nyújtott be óvást a német-svájci istálló ellen, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusa az elmúlt héten megrendezett Amerikai Nagydíjon még közelebbről megvizsgálta az F1.06-os kódszámot viselő modell hátsó légterelőit, melyekről megállapította, hogy valóban módosításra szorulnak.

A vizsgálat részeként az illetékesek egy biztosítékot helyeztek el a hátsó szárnyat alkotó két, egymáshoz képest párhuzamosan elhelyezkedő elem közé, hogy megnézzék, valóban hajlanak-e azok. A tesztek eredménye nem örvendeztette meg a FIA szakértőit, akik arra kérték a BMW Sauber vezetőségét, hogy a soron következő Francia Nagydíjra merevebb elemeket alkalmazzanak a hátsó szárnyaikon.

A hátsó szárnyak körüli mizéria valószínűleg nem jött jól a BMW-nek, bár a jerezi tesztek második napján Robert Kubica autójának orrkúpjára egy eddig nem látott, igen érdekes aerodinamikai elem került.