Vágólapra másolva!
A McLaren teljes mértékben egyetért a Honda Racing vezetőségével, akik csalódottságuknak adtak hangot azután, hogy a FIA abszolút nem foglalkozott azokkal a fotókkal, melyek számukra egyértelművé tették: a BMW Sauber hátsó szárnyai meghajlanak.
Vágólapra másolva!

Szombaton olyan fotók kerültek a Honda birtokába, melyeken jól látszik, hogy a BMW hátsó szárnyai bizonyos sebességek felett meghajlanak. A szemfüles fotósok a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzésein minden egyes autót lefényképeztek hátulról a boxutcában (kis sebességnél), illetve a célegyenesben (nagy sebességnél), majd a fotókat később összehasonlították.

A többi csapattal ellentétben a BMW hátsó szárnyainak helyzete nem egyezett meg a két képen. Míg a boxutcában készült felvételeken nem lehetett átlátni a hátsó szárnyat alkotó két párhuzamos elem között, addig a célegyenesben készült felvételeken - a két elem közti nagyobb résnek köszönhetően - "átlátszóvá" váltak a szárnyaik.

Ez éppen elég lett volna ahhoz, hogy a Honda Racing óvást nyújtson be a BMW Sauber istálló ellen a Kanadai Nagydíjat követően, ám a brackley-i bázisú csapat vezetősége végül úgy határozott, nem lép az ügyben, mert a szövetségnek nincsenek olyan tesztmódszerei, melyekkel a boxban ki lehetne mutatni a hajlékony szárnyakat.

Azonban a McLaren ügyvezető igazgatója, Martin Whitmarsh szerint a hétvégén napvilágot látott fotók arra ösztönözhetik a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy vizsgálja meg jobban az ügyet - noha a technikai delegátus vasárnap reggeli vizsgálatai kimutatták, minden rendben van a német-svájci csapat hátsó szárnyaival.

Mindez azok után történt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kanadai Nagydíjtól kötelezővé tette a távtartók alkalmazását a hátsó szárnyakon, mellyel éppen a hajlékony szárnyak kiszűrése volt a célja.

"Láttam a fotókat, és számomra is egyértelmű volt, hogy valami nincs rendben a hátsó szárnyakkal" - mondta Whitmarsh. "Már a szezon elején is megleptek és elkeserítettek azok a szabályok, melyek a hátsó szárnyakra vonatkoznak, ugyanis nem tették egyértelművé, mi szabályos, és mi nem."

"Már akkor tanácsot kértünk a szövetségtől, ám később a FIA illetékesei kijelentették, elnézőek a rugalmas hátsó szárnyak ügyében, mely csalódottsággal töltött el bennünket, de természetesen elfogadtuk."

"Azonban ahogy múlt az idő, és egyre többeket foglalkoztatott ez a téma, a FIA kiadott egy hivatalos közleményt, melyben tisztázta a szárnyakra vonatkozó szabályokat. Ebben feketén fehéren le volt szögezve, hogy a hátsó szárnyat alkotó két - közel párhuzamos elem - egymáshoz viszonyított helyzete nem változhat meg menet közben. Ez számomra, és szerintem mindenki számára érthető volt."

"Azonban a fotókon tisztán látszik, hogy a két elem igenis elmozdul, és a gyors egyenesekben nagyobb lesz a két lemez közötti rés, mely aerodinamikai előnyhöz juttatja az adott csapatot. Úgy gondolom, ezen nem szabd átsiklani. Az igazság viszont az, hogy mivel a hétvégén mögöttünk voltak ezek az autók, nem is igazán foglalkoztatott a téma. Máskülönben biztos jobban aggódtam volna."