Villeneuve Ralfot hibáztatja a balesetért

Vágólapra másolva!
Jacques Villeneuve csalódott volt a Kanadai Nagydíjat követően, ugyanis nem sokkal a futam vége előtt falnak csapta autóját, pedig már úgy tűnt, hogy pontot szerez hazai versenyén.
Vágólapra másolva!

Az 1997-es évad világbajnoka fantasztikusan teljesített a versenyen, és egészen a második kiállásáig a hetedik helyen autózott hazai közönsége előtt. Azonban a kanadai versenyző tizenegy körrel a futam vége előtt elvesztette autója felett az uralmát, és falnak csapta az F1.06-ost, miközben megpróbálta lekörözni Ralf Schumachert.

A Toyota német versenyzője a kanyar közepén rálépett a fékre, így Villeneuve-nek le kellett térnie az ideális ívről, ahol megcsúszott és már nem tudta elkerülni a fallal való találkozást.

"Ralf Schumacher körök óta nagyon lassan ment, és már kezdtem azt hinni, hogy gondok vannak az autójával" - mondta Villeneuve. "Mikor úgy döntött, hogy elenged, éppen egy kanyar kellős közepénél tartottunk. Lelassított előttem, és hogy elkerüljem az ütközést, letértem az ideális ívről, ahol a használ gumifoszlányokon megcsúsztam. Nem tudtam mit tenni, hiszen olyan volt, mintha jégpályán lennék."

"Az egész nap folyamán versenyképesek voltunk, azonban gondok voltak a második kiállásommal, így Nick elém tudott kerülni. Bosszantó, mert mindvégig előtte voltam. Az viszont még szomorúbb, hogy Ralf éppen egy kanyar közepén próbált meg elengedni engem."

"A Kanadai Nagydíj mindig kemény, azonban néha nem sikerül elérni, amit eltervezték."

Jacques csapattársa, Nick Heidfeld végül célba talált, és hetedik helyével két egységgel gyarapította a BMW Sauber pontjainak számát.

"Sajnálatos ódon az első kanyarban hatalmas volt a forgalom előttem, így el kellett vennem a lábam a gázról, ám pár pillanattal később két autót is meg tudtam előzni" - mondta a német versenyző. "Aztán elég rendesen beragadtam Felipe Massa és Jacques mögé. Az ideális íven kívül roppant piszkos volt a pálya, ami sokaknak problémát okozott."

"A második kiállásom remekül sikerült, a levezető köröm is jó volt, így nyertem egy pozíciót. A verseny végén gyorsabb voltam Trullinál, ám mivel beküldték a biztonsági autót, már nem tudtam üzemi hőfokra hevíteni az abroncsaimat. Úgy gondolom, hogy egy csalódást keltő időmérő után lenyűgöző a hetedik hely."