Renault-motorra válthat a Super Aguri

Vágólapra másolva!
Elsőre nehéz elhinni, de nem elképzelhetetlen, hogy a Super Aguri jövőre Renault motorral áll majd rajthoz. A világbajnoki címvédésre készülő istálló ugyanis erőforrásainak kölcsönadását tervezi, és a japán kiscsapat potenciális vevő lehet.
Vágólapra másolva!

Az idei szezon elején még az is kérdéses volt, hogy a Renault marad-e egyáltalán a Forma-1-ben a 2006-os évad után. Miután biztossá vált, hogy a francia gyár teljes erővel folytatja az F1-es projektjét, napvilágot láttak olyan információk is, miszerint 2007-ben Renault motor dobogna egy másik csapat autóiban is.

"Érdekel bennünket annak lehetősége, hogy egy másik istállót is ellássunk erőforrásokkal, hiszen a kapacitásunk megvan erre"- nyilatkozta Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke.

"Az egységes motorok bevezetésével előtérbe kerülhet egy második csapat ellátása is. Egy ilyen szerződés létrejöttével a költségeink jelentős részét visszaforgathatnánk. Hajlandóak vagyunk bárkivel tárgyalni, és szerintem az árban is meg tudunk egyezni az ésszerűség határain belül"- mondta az olasz.

A Renault V8-asai az idei szezonban a legmegbízhatóbbnak bizonyultak, tudniillik a mezőnyben egyedüliként Alonsóék alatt nem robbant még le a motor egyszer sem. Az RS26-osok ráadásul versenyképesek is, tehát valószínűleg vevőt is könnyen fognak rá találni.

"Már sokan kopogtattak nálunk a motorjaink iránt érdeklődve. A tárgyalásra mindig nyitottak vagyunk"- nyilatkozta a Renault technikai igazgatója, Bob Bell. A francia erőforrások kölcsönvétele körülbelül évi 15 millió eruróba kerülne, de ez az ár még csökkenthető, ha bevezetik az egyes alkatrészek befagyasztásáról szóló szabályokat.

Utoljára 1997-ben látott el két csapatot a Renault, akkor a Benetton és a Williams versenygépeit hajtotta francia erőforrás. Nemrégiben látott napvilágot, hogy a következő szezonra a Williams a Toyotával szerződött le, így az egykori partner kiesett. A lehetséges jelöltek sora viszont így is szép hosszú, hiszen szóba jöhet a Midland, a Red Bull Racing, a Toro Rosso és a Super Aguri is.

A Red Bull-család viszont lehet, hogy szintén kiesik, mert nem elképzelhetetlen, hogy a Red Bull és a Toro Rosso házon belül cserél motort. Ez azt jelenti, hogy előbbi Cosworth, utóbbi pedig Ferrari erőforrásokkal állna rajthoz jövőre.

A Williams és a Toyota házasságával a Midland viszont 2007-es partner nélkül áll jelen pillanatban, mivel a Toyotánál kijelentették, hogy két csapatnál többet ellátni már képtelenség. Másik esélyes vevő lehet még a Super Aguri, ahol ugyan teljes japán felállásra törekednek, de a Honda-kapcsolat is megszakadhat. Ennek fő oka az lehet, hogy a Forma-1-es újonc menedzsere, Daniel Audetto jó kapcsolatot ápol Flavio Briatoréval...