A Ferrari visszautasította az őket ért vádakat

Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint Briatore jobban tenné, ha leállna, és nem terjesztene olyan híreszteléseket, melyek szerint a Bridgestone partnercsapatai előnybe kerülhetnek a 2007-es idényben, mikor a japánok egyedüli beszállítóként tevékenykednek majd az F1-ben.
Vágólapra másolva!

A Ferrari technikai igazgatója csütörtökön elmondta, Briatore maximum csak egyvalakit okolhat azért, ha a jövő évben netán hátrányba kerülne a Renault, az pedig nem más, mint jelenlegi beszállítójuk, a Michelin.

"A 2007-es idényben új helyzet áll elő, hiszen a Michelin már korábban bejelentette, az idény végén kivonul a királykategóriából" - mondta az angol szakember. "Azok a csapatok, akik elégedetlenek a szituációval, keressék csak meg a francia beszállítót, és nekik panaszkodjanak."

"A Michelint kell okolni azért, mert úgy döntöttek, nem folytatják tovább a Forma-1-ben. Briatore jobban tenné, ha inkább a Michelinnél panaszkodna, és békén hagyná a Bridgestone-t, a Ferrarit, és a FIA-t."

Briatore korábban hangot adott félelmének, miszerint a Ferrari istálló, mely igen szoros kapcsolatban van a japán beszállítóval, komoly előnybe kerülhet a 2007-es idényben, mikor a Michelines csapatok is a Bridgestone oldalára állnak majd.

"Ha a következő évben mindannyian Bridgestone gumikat használunk majd, akkor nyilvánvalóan előnyben lesznek azok, akik már korábban is ezekkel a termékekkel futottak" - mondta a Renault ügyvezetője. "Bízom benne, hogy a FIA tenni fog ez ellen valamit, és a Bridgestone egy eddig még nem használt összetételű, és szerkezetű abroncsot fog piacra dobni, ezzel kiegyenlítve az erőviszonyokat."

"Nem hiszem, hogy sportszerű lenne, ha egyes csapatok előnyt élveznének másokkal szemben, és itt teljesen mindegy melyik csapatról van szó. Úgy gondolom, egyenlő feltételek mellett kell megkezdenünk a 2007-es bajnokságot."

Brawn azonban bevallotta, a jelenlegi Bridgestone-os csapatok mindenképpen előnyben lesznek a jövő évben, még akkor is, ha a beszállító változtat a gumik összetételén a 2007-es idényre.

"Kétség nem fér hozzá, hogy azok a csapatok, akik már évek óta együtt dolgoznak a japánokkal, előnyben lesznek a többiekkel szemben" - mondta. "Ez elkerülhetetlen."

A Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már korábban megegyezett arról, hogy a 2008-as idénytől egy beszállító tevékenykedik tovább a királykategóriában, melynek kiléte csak júliusban, a folyamatosan érkező pályázatok kiértékelése után dől majd el.