Vágólapra másolva!
A Forma-1 vezető motorgyártói bíznak benne, hogy akár már a hétvégén kompromisszumot köthetnek a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), akik a motorfejlesztések befagyasztását szorgalmazzák a királykategóriában.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy a Sport Munkacsoport legutóbbi ülésén a csapatok többsége határozottan visszautasította a motorfejlesztések befagyasztására irányuló törekvéseket, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) továbbra is azon van, hogy a költségek csökkentése érdekében a 2008-as idénytől egységes motorok használatára kötelezzék a csapatokat.

A FIA azzal védekezett, hogy mikor a csapatok leadták nevezésüket a 2008-as bajnokságra, elfogadták az előzetes szabálymódosításokat, melyek közt első helyen szerepelt a motorfejlesztések befagyasztása.

A motorgyártó nagyvállalatok, és a sportot irányító testület között egyre nagyobb a feszültség, pedig a GPMA tagjai a Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában sikeresen megegyeztek a folytatásról, és egészen a 2012-es idény végéig elkötelezték magukat a Forma-1 mellett.

A nagyvállalatok azonban bíznak benne, hogy egy kompromisszumos megoldás születhet a motorok ügyében, és akár már a hétvégén megegyezhetnek a 2008-as motorszabályokról.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen az eheti Autosport magazinban elmondta, véleménye szerint kompromisszumot köthetnének a csapatok a szövetséggel, melynek egyik megoldása az lehetne, hogy csak egyes részegységek fejlesztését tiltanák be a jövőben.

"Úgy gondolom, nem különbözik nagyban a véleményünk" - mondta. "A nagyvállalatok is a költségek csökkentését célozták meg, aminek egy remek módja lehetne, hogy egyes alkatrészeket bizonyos időre befagyasztanánk. Véleményem szerint ez egy kompromisszumos megoldás lenne, mellyel szintén rengeteg pénzt lehetne megtakarítani. Jelenleg is azon dolgozunk, hogy a FIA elfogadja javaslatunkat, és akár már Monacóban egyezség szülessen a 2008-as motorszabályok ügyében."

"Mindennél fontosabb, hogy ezt a javaslatot az összes nagyvállalat elfogadta. Úgy gondolom, hogy ezzel szintén el lehetne érni a költségek drasztikus csökkentését, mely a FIA legfőbb célja."

A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug egyetért Theissennel, és bízik benne, hogy javaslatuk elfogadásra kerülhet. "A nagyvállalatok egy sokkal jobb ötlettel álltak elő, mely a sportnak is jobb, miközben több pénzt spórolhatunk meg." - mondta.

A csapatoknak legkésőbb június 30-ig meg kell egyezniük a 2008-as szabályokról.