Michael Schumacher a Super Agurinál?

Vágólapra másolva!
Raikkönen a Toro Rossónál? Szato a Renault-nál? Első hallásra megdöbbentőnek, másodikra elképzelhetetlennek tűnnek a fenti párosítások. Max Mosley azonban teljesen komolyan gondolja, hogy be kellene vezetni a Forma-1-ben a pilóták rotációját.
Vágólapra másolva!

Max Mosley, a FIA elnöke már az elmúlt években is előállt több meglepő ötlettel, ám ezek többségéből nem lett semmi. A Nemzetközi Automobil Szövetség első embere ismét egy meghökkentő újítással rukkolt elő, kérdés, hogy hányan támogatják majd elképzeléseit.

Az új szisztéma szerint a pilóták nem a csapatokkal, hanem Bernie Ecclestone-nal kötnének szerződést, és a Forma-1 mindenhatója döntené el, hogy ki melyik istállónál verenyezne. A felállást futamról-futamra változtatnák, így egy szezonban a versenyzők végigjárhatnák az összes alakulatot. A nem mindennapi elképzelés 2002-ben már felmerült, ám akkor leszavazták Mosley-t.

"Némileg megkönnyíti a helyzetet, hogy 12 csapat és 18 futam van"- kezdte érvei felsorolását Mosley. "Így minden versenyző rajthoz állhatna mindegyik autóval, tehát az első 12 futamon mind a 24 pilóta megfordulna egyszer minden alakulatnál. Ezután az összetettben az első hat helyen álló csapat kiválaszthatná, hogy melyik pilótákkal szeretne indulni a háétrakévő 6 futamon. A pontozási rendszer megegyezne a jelenlegivel."

Mosley hatalmas lelkededéssel beszélt forradalmi ötletéről: "Minden futamon más-más kombinációban indulnának a csapatok. Amit a legfontosabbnak tartok: soha többé nem lehetne azt mondani, hogy valaki csak azért lesz világbajnok, mert jó autója van, illetve egy csapat azért ér a csúcsra, mert a legjobb pilótával dolgozik. Ez a formula kíméletlenül szétrombolná ezeket az illúziókat."

Mindenképpen érdekes versengés alakulna ki a Mosley által elképzelt újítások bevezetése nyomán, de valószínűleg kevés támogatója akad majd. Az autógyártók valószínűleg nem invesztálnának annyit a Forma-1-es projektjükbe, ha nem tudnák, hogy melyik futamon melyik pilótával indulnak majd. A versenyzők marketinges értéke is visszaesne, hiszen mindig más istálló színeiben láthatnánk őket, így a szponzorok számára sem lennének annyira vonzóak.

Még ha látványos is lenne az elképzelés, hátránya is akadna bőven, tehát egyhamar ne számítsunk arra, hogy mondjuk Monteiro a McLaren volánja mögött ülve lekörözi a Toro Rossóval száguldó Raikkönent. A FIA brit elnöke is tisztában van ezzel: "Még ha jó ötlet is ez, nem egyedül fogok dönteni ebben a kérdésben."