A Williams is hajlékony szárnyakra váltana

Vágólapra másolva!
A Williams istálló vezetősége szerint csak úgy tudnak visszatérni a mezőny élére, ha követik riválisaik példáját, akik már a szezon eleje óta a korábbinál jóval hajlékonyabb szárnyakkal versenyeznek a nagyobb végsebesség elérésének érdekében.
Vágólapra másolva!

Azt követően, hogy Mark Webber és Nico Rosberg pont nélkül távozott Spanyolországból, a csapat névadója, Frank Williams elhintette, itt az ideje, hogy ők is átgondolják a szabályokat, és kihasználják a hajlékony szárnyak nyújtotta előnyöket.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég tisztázta a hajlékony szárnyakra vonatkozó szabályokat, melyből egyértelműen kiderült, hogy egyes csapatok - köztük a Williams is - a korábbinál sokkal rugalmasabb elemeket használhatnak autóikon.

"Csalódottak vagyunk a teljesítményünk láttán" - mondta Williams úr. "Tisztán látszik, hogy autóink egyszerűen nem elég gyorsak. Nem elképzelhetetlen, hogy azért maradtunk el a többiektől, mert ők olyan dolgokhoz folyamodtak, melyektől mi élesen elhatárolódtunk."

"Azt gondoltuk, hogy majd megállítják őket, de ez nem így lett. Egyik csapat után a másik mutatta be az új, hajlékonyabb szárnyakat, és míg mi úgy gondoltuk, a FIA közbe fog lépni, végül semmi nem történt. Levontuk a következtetéseket, és többé erről nem is akarunk beszélni."

A csapat technikai igazgatója, Sam Michael a következőkkel folytatta: "Tudjuk, hogy hol vagyunk gyorsak, és lassúak. Még sokat kell dolgoznunk azon, hogy csökkenteni tudjuk a légellenállást, mely által gyorsabbak lehetünk az egyenesekben."

"Maga a karosszéria jó, azonban a hatékonyságon kell javítanunk. Csökkenteni kell a légellenállást, mert még jócskán le vagyunk maradva a végsebesség terén az élcsapatoktól. Jelenleg körülbelül 10-12km/h-val vagyunk lassabbak az egyenesekben, mint a Ferrari."

"Ha az időmérő második etapjában futott időket nézzük, mikor a versenyzők szinte üres tankkal köröztek, akkor jól láthatjuk, hogy Mark Webber az első szektorban hat tizedet kapott Schumachertől, mely a másodikra egy tizedre csökkent, míg a harmadikban már mi voltunk a gyorsabbak."

"A legtöbb egyenes az első szektorban van. Csak néhányat találhatunk a másodikban, míg a harmadik szektor szinte csak a kanyarokról szól. Ebből is jól látszik, hogy a légellenállásunkat kell csökkentenünk, hogy gyorsabbak legyünk az egyenesekben."

A csapat aggodalma teljesen érthető a Barcelonában látottak alapján. Míg a Ferrari brazil versenyzője 317.1km/h-s sebességgel száguldott a célegyenesben, addig Rosberg csak 307.4km/h-s sebesség elérésére volt képes, mellyel a nyolcadik leggyorsabbnak bizonyult. Csapattársa, Webber még hátrébb végzett ebben a rangsorban, ő csak a 17. lett 304.5km/h-s végsebességével.

Michael azonban elmondta, csakis kizárólag legális eszközöket használnak majd ahhoz, hogy csökkentsék autóik légellenállását, és nem fognak olyan hajlékony szárnyakat alkalmazni, melyek a szabályokba ütköznek.

"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy növeljük a hatékonyságunkat, és csökkentsük autóink légellenállását" - mondta a szakember. "Tisztában vagyunk vele, hogy a mozgó aerodinamikai elemek tiltottak a Forma-1-ben, és biztos vagyok benne, hogy a szabályokat nem foguk áthágni."

"Azonban ahhoz, hogy növelni tudjuk a sebességet, csökkentenünk kell a légellenállást. Mindenki ezt teszi, ám az a nagy kérdés, hogy milyen módon."