Előzetes: Spanyol Nagydíj

Vágólapra másolva!
A hétvégén a Forma-1-es csapatok egyik legkedveltebb teszthelyszínére, a spanyolországi Barcelonába látogat a száguldó cirkusz világa, ahol valóban kiderül majd, hogy ki milyen munkát végzett az idei esztendőben.
Vágólapra másolva!

A Barcelonától nem messze fekvő Circuit de Catalunya ad helyet a Spanyol Nagydíjnak. Bár a Forma-1-es csapatok szinte otthonuknak tekintik a katalán ringet, a pálya aszfaltjának változó hőmérséklete, és a gyakori széllökések miatt nem lesz egyszerű tökéletes kört futniuk a versenyzőknek Barcelonában.

A Circuit de Catalunya tökéletes aerodinamikai beállításokat követel meg, hogy az abroncsok gond nélkül teljesíthessék a számukra előírt körszámot. A hétvége nagy esélyese kétségkívül a Renault, aki Alonso révén szinte "hazai" közönség előtt gördülhet pályára. A világbajnok csapat életét azonban Michael Schumacher és a Ferrari fogja majd megnehezíteni, akik úgy tűnik, visszatértek a mezőny élére, és mesterhármasra készülnek Barcelonában.

Mivel rengeteget tesztelnek a csapatok a katalán ringen, minden bizonnyal gond nélkül, azonnal ki tudják majd hozni autóikból a maximumot. Érdekes lehet az időmérő edzés, ugyanis a csapatok valószínűleg maximális teljesítményt nyújthatnak majd, így az erősorrend valamelyest körvonalazódhat. A versenyen vélhetően csak kevés előzést láthatunk, hiszen a pálya karakterisztikája nem teszi lehetővé, hogy szorosan kövessék egymást a versenyzők.

Bár nem lehetetlen az előzés, mégis komoly teljesítménynek számít, ha valaki el tud húzni a másik mellett. Egy gyors kör eléréséhez elengedhetetlen a jó egyensúly, mely sokat segít a lassú kanyarokban, csökkenti a gumikopás mértékét, miközben nagyobb leszorító erőt biztosít a motor számára.

Időjárás

Attól eltekintve, hogy a pénteki edzéseket az eső megzavarhatja, az előrejelzések szerint száraz, napos idő várja majd a versenyzőket a hétvége további részében. A levegő hőmérséklete húsz fok körül mozog majd, míg állandó irányú széllökésekre kell számítani.

Abroncsok

Bár az aszfalt sima, a nagysebességű kanyarok igen nagy terhelést jelentenek az abroncsok számára, így a csapatok vélhetően a közepes keménységű keverékeket fogják választani: talán lesznek olyanok, akik puhább gumikkal próbálkoznak, azonban azok rengeteget kockáztatnak, hiszen teljesítményük hirtelen leromolhat az egyes etapok végén.

A tavalyi év megmutatta, hogy a Bridgestone imolai szárnyalása nem jelentett semmit. Bár Schumacher jobban szerepelt, mint a szezon első versenyein, a Michelin simán verte a japán beszállítót. Az idei évben viszont más a helyzet, hiszen az elmúlt két versenyt megnyerték, így a Bridgestone-ra mindenképpen oda kell figyelni.

A Michelin teljesítménybeli előnye az elmúlt versenyek után megkérdőjeleződött, hiszen Michael Schumacher és a Ferrari mind Imolában, mind pedig a Nürburgringen túlszárnyalta őket a Bridgestone gumikkal. A Nürburgringen fantasztikusan taktikázott a Ferrari, ám nem szerezhették volna meg a győzelmet, ha a Bridgestone gumik nem teljesítettek volna egyenletesen jól az etapok végén.

Egyes hírek szerint míg a Bridgestone-nak sikerült megtalálnia az ideális hőmérséklettartományt, a Michelin továbbra is abroncsai melegen tartásával küszködik. A franciák azonban nem szomorkodnak, és a hétvégi Spanyol Nagydíjon a visszavágásra készülnek. Hogy mi lesz belőle, majd meglátjuk...

Stratégia

A hosszú célegyenes miatt sokáig tart egy boxkiállás. Mivel a pályán nehéz az előzés, valószínűleg a legtöbben két kiállással fognak operálni. A három kiállásos stratégia elvileg tökéletes lenne, ám az említett okok miatt szinte semmi előnyt nem jelent a két kiálláshoz képest. Tehát a csapatok is ezeket a szempontokat tartják majd szem előtt.

A hatalmas mennyiségű üzemanyag miatt az egy kiállás szinte lehetetlennek tűnik. Ha ugyanis valaki túlságosan nehéz autóval kezdi meg a versenyt az komoly gondba kerülhet a gyors kanyarokban, míg a hosszú célegyenesben könnyedén alul maradhat a gyorsabb autókkal szemben. Az egy kiállás maximum csak azoknál az élversenyzőknél jöhet szóba, akik valamilyen okból kifolyólag nem kerülnek be az első tízbe az időmérő edzésen.

Következtetés

Az élen kibontakozó Schumacher-Alonso párharchoz a tavalyi győztes Kimi Raikkönen is csatlakozhat, míg a Hondák is erősek lehetnek, különösen azok után, hogy a japánok bejelentették, új, jóval erősebb motorral kezdik majd meg a barcelonai megmérettetést.

A hibák különösen megbosszulják önmagukat Barcelonában, így aki az időmérőn elhasal, komoly gondban kerülhet, éppen úgy, mit az, aki elrontja a kiállását.