Ötcsillagosra tört a Citroën C4 Picasso

Vágólapra másolva!
Az EuroNCAP független szervezet legutóbbi tesztjén öt autót tört össze, közülük hárman ötcsillagosra vizsgáztak. Az Audi Q7-nek és a Mazda3-nak viszont be kellett érnie néggyel.
Vágólapra másolva!

Az Audi Q7 és a Mazda3 mellett a Citroën és a Ford egyterűje, a Párizsban bemutatott C4 Picasso, illetve a Galaxy, valamint a Mercedes B osztály vett részt az EuroNCAP legutóbbi töréstesztjén. Az oldalütközési próbán a vizsgált modellek mindegyike kiválóan szerepelt, egytől egyig 18 pontot kaptak, ami százszázalékos eredménynek felel meg.

Ötcsillagos minősítést ennek ellenére végül csak hárman szereztek, a frontális teszteken ugyanis az Audi Q7 és a Mazda3 is csak 12 egységet ért el a lehetséges 16-ból. Előbbi esetében a lábtér deformálódásával nem voltak elégedettek a szakértők, míg utóbbinál a műszerfal sérülését találták potenciálisan veszélyesnek a sofőr és utasa combcsontjára. A Q7 esetében további baki, hogy egyetlen pontot sem kapott a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzésért, az ugyanis a szervezet normái szerint nem elég hangos és tiszta. A Mazda3 erre megkapta ugyan mindhárom pontot, amivel elvileg elérte az ötcsillagos minősítés alsó határát, ám az EuroNCAP úgy ítélte meg, hogy a frontális teszten elért eredmény "nem felel meg egy ötcsillagos autó szintjének".

Gyermekvédelem terén a Q7, a Ford Galaxy és a B osztály négy, a Mazda3 és a Citroën C4 Picasso három csillagot szerzett, gyalogosvédelemből az ősszes modell kétcsillagosra vizsgázott.