Hibrid luxustanulmány a Citroëntől

Vágólapra másolva!
A Citroën dízel-hibrid tanulmányt mutat be Párizsban, a C-Métisse egy túraautóba oltott luxuskocsi.
Vágólapra másolva!

A C4 hibrid HDi után a Citroën újabb dízel-hibrid autót mutat be, ezúttal a közelgő őszi Párizsi Autószalonon.

Az autó különlegessége, hogy mindössze három utasnak kínál helyet, igaz, nekik a fehér bőrborítású beltér fejedelmi kényelmet nyújt: a három teljesen különálló utasüléshez háromzónás, egyedileg vezérelhető klíma és világítás tartozik.

Az utasok beszállását a teljesen egyedi módon, szárnyként felfelé nyíló első ajtók, és egy tengely mentén hátra és felfelé elforduló hátsó ajtók könnyítik meg. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy az alacsony építésű, mindössze 1240 milliméter magas autó tetejébe az ajtók benyúljanak. Az utasok így könnyebben és kényelmesebben juthatnak be a 4740 milliméter hosszú és 2000 milliméter szélességű autó tágas belsejébe.

A vezetőt további, különlegesen kialakított részletek várják, ilyen például a fix kapcsolómodulos kormány, amelyhez hasonlót a C4 tulajdonosai is élvezhetnek. A kormány alá további fokozatváltó gombok kerültek, így az eddiginél több funkció érhető el kartávolságból, a kezelőszervek egy része pedig a vezető feje felett, a tetőn kapott helyet.

A "grandturismo" autók valamikori stílusát a mai formákkal ötvöző C-Matisse kényelmi szolgáltatásainak sora nem lehet teljes a külön ehhez az autókhoz tervezett bőröndkészlet nélkül, amelynek darabjai garantáltan illeszkednek a csomagtér helykínálatához és formájához.

Az autó tervezésekor a környezetvédelem mellett a fő szempont az autó tömegének csökkentése volt úgy, hogy ne kelljen egyetlen különleges, vagy egyedi műszaki megoldásról sem lemondani. A karosszéria és a futómű merevítései, valamint a motor felfüggesztései ezért karbonból készültek, így az autó tömege mindössze 1400 kilogramm lett.

A C-Métisse meghajtásáról a 204 lóerő teljesítményű V6-os, részecskeszűrővel ellátott HDi motor gondoskodik, amelyhez hatfokozatú automata sebességváltót kapcsoltak a tervezők. A dízel egység az első kerekeket hajtja, a hátsókra pedig egy-egy 15 kW teljesítményű elektromos motor került. A két motor egyenként 400 Nm nyomatékot képes produkálni, és amellett, hogy önállóan, 30 km/órás sebességgel, maximum 3 kilométeren át képesek akkumulátorról hajtani az autót, szakaszosan, és kombinált módban is üzemelnek, menet közben újra feltöltve az akkumulátorokat. Az autó átlagfogyasztása a dízel és az elektromos motorok együttes használatával 6,5 liter 100 kilométerenként, gyorsulása 0-100 km/órára pedig 6,2 másodperc.

A dízel-hibrid rendszer a Citroën legújabb fejlesztéseként van jelen a C-Métisse hajtásláncában, és tovább finomították a kanyarfényszóró működését is. A tanulmányon V-alakban elhelyezett LED-ek a kormány elfordulási szögétől, valamint a sebességtől függően fokozatosan lépnek működésbe. Ennek a megoldásnak köszönhetően éjszaka nagyobb területet világít meg maga körül az autó, amelynek különösen kanyargós úton van nagy jelentősége.

A C-Métisse a Párizsi Autószalonon mutatkozik be, a Citroën többi újdonságával, például a C4 Picassóval együtt.