A Mille Miglia 1955-ös versenyén Sterling Moss és versenyzőtársa Dennis Jenkinson egy Mercedes 300 SLR fedélzetén megnyerte a futamot. Az autó a 722-es rajtszámmal vágott neki az olasz endurance versenynek, egészen pontosan 7 óra 22 perckor rajtolva.
A Mercedes a McLaren F1 mérnökeivel karöltve, Angliában fogott neki az SLR átalakításának, és több mint 300 ponton nyúltak hozzá az autó részleteihez, kezdve a teljesítménytől, az aerodinamikai tulajdonságokon át a beltér kialakításáig.
Az SLR 722-es 5,5 literes, V8-as erőforrása a "mezei" modell 626 lóereje helyett 650-nel kápráztatja el a történelem iránt fogékony, versenyző hajlamú autósokat.
Az autó fékjeit is a megnövelt teljesítményhez igazították, a nagyobb tárcsák mellett pedig a futóműhöz is hozzányúltak. A tíz milliméterrel alacsonyabbra ültetett autó felfüggesztései feszesebbek lettek, kívülről pedig a 722-es felirat, és az átformált légbeömlők árulják el a jubileumi modellt.
A modell érkeztét a Mercedes már korábban bejelentette, az autóról most újabb fotókat, és további részleteket tettek közzé. A háromszáz átalakított alkatrész felsorolásától eltekintünk, a menetteljesítmények mellett az autó legnagyobb értéke a történelem, amelynek a gyár egy újabb csúcsteljesítményű autóval állít emléket.