Megújult a Mini Cooper és CooperS

Vágólapra másolva!
A BMW hivatalosan is bemutatta a látszólag változatlan Mini Cooper és a CooperS 2007-es modellváltozatát.
Vágólapra másolva!

Az új Mini első ránézésre megegyezik a jelenlegi modellel, ám a 60, illetve 61 milliméterrel hosszabb karosszéria minden elemét átalakították a tervezők, az átlátszó burájú krómkeretes fényszórókat közelebb tolták a sárvédő széléhez, és integrálták az indexeket.

Az átalakított, egységes vonalvezetésű hűtőrács most a régi Cooper modellre emlékeztet, és az átalakított orr két centivel több teret hagy a motornak, így a modell megfelel a gyalogos törésteszteknél alkalmazott előírásoknak.

Az autó övvonala az új modellen 18 milliméterrel magasabbra került, és kissé emelkedik a far felé haladva, és mindkét modell C oszlopára függőleges légbeömlők kerültek. A hátsó lámpák méretét kissé megnövelték. Az autó 12 féle színben kapható, amelyből 7 teljesen új a kínálatban.

A beltérben is tetten érhető a megújulás, például az alkalmazott anyagok minőségében. A sebességmérő alatti középkonzol némileg keskenyebb lett, így az utasnak és a vezetőnek is nagyobb lábtér jut. A középre került sebességmérőben helyet kapott kijelző navigációs céloknak is megfelel, a gyújtáskapcsoló kulcsát pedig egy kerek jeladóra cserélték.

A beltér különleges világítást kapott, ugyanis a tetőben, az ajtó rakodózsebeiben, és a kapaszkodóban elhelyezett lámpák ötféle színben képesek világítani, a meleg narancs és a sportos kék közötti árnyalatokban.

A Color Line csomagban ötféle szín található, amelyek például az ajtón és a műszerfalon lévő betétekhez választhatók, és rendelkezésre áll egy tizenhat darabos, krómozott kiegészítő csomag, amely például a légbeömlők és a műszerek köré szerelhető fel.

Az új Mini Cooper alapmotorja továbbra is az 1,6 literes egység lesz, amely 6000-es fordulaton 120 lóerőt ad le, nyomatéka pedig a 2000-4250-es percenkénti fordulatszám-tartományban 120 és 140 newtonméter között változik.

A CooperS-ben az 1,6 literes egység turbóval kiegészülve 175 lóerőt teljesít, és 5 lóerőt ver rá az előző modell leköszönő egységére. A maximális forgatónyomaték 5500-as fordulaton jelentkezik, ekkor 240 newtonméter áll rendelkezésre, az overboost funkciónak köszönhetően hirtelen gyorsításnál időlegesen 260 Nm nyomatékot produkál a kis négyhengeres motor.

A Mini Coopert és CooperS-t a BMW hatfokozatú manuális váltóval szereli, de mindkét modell később rendelhető lesz hatfokozatú automatával is. Mindkét változathoz rendelhető sport felfüggesztés erősebb rugókkal és merevítőkkel.

Az elektromechanikus kormánymű kétféle beállítást tesz lehetővé, az alaphelyzetben sebességfüggő rásegítés sport módban közvetlenebb, és jobb visszajelzést ad az útviszonyokról.

A Cooper alapfelszereltsége a 15 colos könnyűfém felniszett, 175/65-ös gumiabroncsokkal, a CooperS pedig 16-os felniken 195/65-ös gumikat kapott. Mindkét változathoz rendelhető azonban 17 colos, 205/45-ös kerék-, illetve gumikészlet is.

Az aktív biztonsági berendezések között széria az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó, a CBC, vagyis a kanyarban fékezést segítő berendezés. Kiegészítésként rendelhető a DSC, amelynek része a hegymenet-asszisztens, amely lejtős terepen a fékpedál elengedésével tartja a fékeket, megkönnyítve az elindulást.

Az új Mini Cooper és CooperS a sajtóbemutatót követően a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt. Az árakról és a pontos felszereltségről pedig a regionális bemutatókat követően ad pontos tájékoztatást a BMW.