A tanulmány formáját örökli az új Chevrolet Camaro

Vágólapra másolva!
Ahogy a hét elején írtuk, a GM csütörtökön bejelentette, hogy szériagyártásba kerül a Detroiti Autószalonon bemutatott Chevrolet Camaro tanulmány.
Vágólapra másolva!

A GM elnök-vezérigazgatója, Rick Wagoner az előzetes híreknek megfelelően csütörtökön bejelentette, hogy a boltokba kerül a Chevrolet Camaro sportkupé vadonatúj változata. Alapjául az a díjnyertes koncepcióautó szolgál, amely a Detroiti Autószalon egyik sztárjaként világszerte beindította az autórajongók fantáziáját - sokan felvonulást szerveztek és előleget utaltak át abban a reményben, hogy az átadási lista elejére kerülnek. Noha a Camaro koncepcióautót még be sem mutatták Európában, a Chevrolet Europe máris fontolgatja az importot és értékesítést a földrészen. A vadonatúj Camaro első sorozatgyártású példányai 2008 végén gördülnek majd le a futószalagról, az értékesítés pedig 2009 első negyedében kezdődik.

"Az új Camaro szinte azonos lesz a koncepcióautóval, igazából az 1969-es modell modern kiadása, sokak szerint olyan, mint az első nemzedék volt - csak annál sokkal szebb" - mondta Ed Welburn, a GM design-alelnöke, akinek egy 1969-es Camaro SS-e van. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású, független kerékfelfüggesztésű autó több változatban készül majd, manuális és automatikus váltóművel, illetve V6-os és V8-as motorokkal.

A Chevrolet Camaróból közel 4,8 millió darabot gyártottak 1967 és 2002 között. Világszerte több mint ezer Camaro-klub van, 2005-ben Amerikában a tíz legkeresettebb kocsi közé tartozott a Camaro a weben.