Alig lassabb egy vadászgépnél az Audi R10 TDI

Vágólapra másolva!
Az Audi Le Mans-győztes dízel versenyautója a hétvégén egy vadászgéppel mérte össze erejét, Allan McNish mindössze "egy orrhosszal" veszített a Harrierrel szemben.
Vágólapra másolva!

Különleges látványossággal indult a goodwoodi Sebességfesztivál: az Audi dízel versenyautója, amely történelmi tettet végrehajtva megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt, egy vadászgéppel mérte össze erejét. A 650 lóerős R10 a brit légierő Harrier GR7 "Jump Jet" típusú égi cirkálóját próbálta lenyomni, a táv egy kilométer volt.

Az Audi volánja mögött a gyári pilóta Allan McNish ült, s a rajt után minimális előnyre tett szert a 15 ezer lóerős ellenféllel szemben. A Harrierben ülő Pete Keenlyside hadnagynak több se kellett, alaposan rákapcsolt, s a célba "orrhossznyi előnnyel" kormányozta be a vadászgépet.

A látványosságot ötezer néző tombolta végig, McNish pedig utóbb elárulta, hogy a szoros küzdelem csakis azért volt lehetséges, mert a rendezvény kedvéért a mérnökök átalakították a motort. "A bemelegítésen majdnem nyertem is" - mosolygott a skót pilóta.