Megújul a Golf-kategória

Vágólapra másolva!
Sorban megújulnak Európa legnépszerűbb, azaz Golf-kategóriájú autói, a grafikusok pedig megálmodták kinézetüket.
Vágólapra másolva!

Mindannyian a Golfra akarnak hasonlítani. Így lehetne jellemezni a trendet, amely a kategória névadóját követő autókra jellemző. Legalábbis a grafikusok fantáziája szerint a képeken látható formákat kaphatják a közeljövőben megújuló, vagy megszülető modellek.

A leglátványosabb változásra szemmel láthatóan az Alfa 147 esetében számítanak a találgatók. Az olasz márka népszerű modelljének utódja, a 149 némileg íveltebb formákat kap majd, és kétségkívül az autó fényszórói eshetnek át a legszembeötlőbb változtatásokon.

A három- és ötajtós kivitelben várható Alfa 149 vélhetően nem veszít sportosságából, erről a 110 és 160 lóerő közötti teljesítményt produkáló benzines, valamint a 120-150 lóerős dízelmotorok gondoskodnak majd.

A Fiat - ahogy a jelenlegi modellel -, az új Stilóval is kénytelen kockáztatni. Elsőre nem igazán jött be a hazárdjáték a formákkal a torinói gyárnak, vagyis a Stilo nem aratott osztatlan sikert.

A Grande Punto érkezését követően várható volt tehát, hogy az alsó-középkategóriás modellt is felfrissítik, adoptálva annak vonalait. Kérdés, hogy a kissé extrém, sportos vonalak után bejön-e a vásárlóknak a szinte teljesen ellentétes stílusú vonalvezetés.

Az új Stilóhoz várhatóan a jelenlegi motorválasztékot illesztik majd a Fiat mérnökei, vagyis 95-170 lóerős benzines, és 100-150 lóerős dízel egységekkel lesz kapható a 2008-ban megújuló modell.

A Kia új modelljét Rüsselsheimben, Németországban tervezték, kifejezetten az európai igényeknek megfelelően, és az autó elnevezése is ezt tükrözi: ED, vagyis European Design.

A 2007-ben debütáló Cerato-utód a Kia szlovákiai gyárában, Zsolnán készül majd, felszereltsége hat légzsákot, és ESP-t is tartalmaz majd. A Hyundai egyébként az ED alapján ugyanebben az üzemben építi meg a következő generációs Accentet.

A Lexus jelenlegi legkisebb modellsorozata az IS, ám ez a közeljövőben változhat, és ha a gyár valóban bemutat egy kompakt autót a Golf kategóriájában. Ám nem csupán a Golf GTi-nek, de a BMW 1-es sorozatának is konkurense lehetne a 110-250 lóerő közötti teljesítményű motorral felszerelt kis Lexus.

A Skoda Fabia várhatóan méretében és kinézetében is komolyodni fog, és magára ölti majd a nemrégiben bemutatott Roomster formatervét. A Fabiához jelenleg kapható, 54-116 lóerős benzines, illetve 65-131 lóerős dízel-kínálat is változni fog, majd az ötajtós után a szedán Fabia is bemutatkozik. A Skoda 2007-ben tervezi elsőként kiállítani a megújult Fabiát, a Genfi Autószalonon.

A márka névadója, a Volkswagen Golf aktuális modellje nem bizonyult annyira kelendőnek, mint elődei, ugyanis a vásárlók túlárazottnak találják az autót. A Golf VI. némileg hangsúlyosabb vonalakat kap majd, illetve gyártása során a wolfsburgi gyár a márka által alkalmazott legmodernebb gyártási eljárások felhasználásával szereli majd össze az autót.

Az új Golf a jelenlegi FSI és TDI motorokat kapja majd meg, illetve várható a korábban alkalmazott 1,4 literes TSI motornál nagyobb lökettérfogatú is.