Arattak a BMW erőforrásai

Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Év Motorja díj történetében még sohasem volt példa arra, hogy egy erőforrás kétszer egymás után megnyerje a fődíjat.
Vágólapra másolva!

A 61 tagú - szakmai újságírókból álló - zsűri döntése értelmében, 2006-ban a BMW V10-es motorja ismét megnyerte a Nemzetközi Év Motorja díjat Stuttgartban. Mindezeken felül az erőforrás elnyerte a legjobb teljesítményért járó "Best Performance Engine" kitüntetést is, illetve elvitte az első helyezést a 4000 köbcenti feletti kategóriában.

A BMW MSport mérnökei azonban nemcsak a nagy fordulatszámú 507 lóerős 5 literes V10-esnek szereztek dicsőséget: a 3,2 literes soros hathengeres, 343 lóerő leadására képes motor, amely a BMW M3-ast, illetve az új Z4 M Roadstert és Z4 Coupét is erősíti, 2006-ban sorozatban a hatodik alkalommal lett győztes a kategóriájában, ami ugyancsak példátlan a díj történetében.

A BMW motorok győzelme azonban nem állt meg itt: a 272 lóerős variálható kétfokozatú turbófeltöltővel szerelt dízelmotor, amely a BMW 535d-t erősíti, első lett a 2,5-3,0 literesek kategóriájában, egyedüli dízelmotorként a versenyben. A második helyet szintén a bajor gyár, a majdnem minden sorozatába beépített háromliteres hathengeres benzinmotorja szerezte meg, amely modelltől függően, vagy 258, vagy 265 lóerő teljesítményre képes.

A többi kategóriában is sok olyan motor nyert idén, amely 2005-ben már besöpörte a legjobbnak járó díjat: az 1 liter alatti kategóriában ismét a Honda Insight 995 köbcentis hajtóműve győzött, az 1,4-1,8 literesek között a Toyota Prius hajtáslánca ismételt, míg az 1,8-2 literes kategóriában a Volkswagen-konszern (egyebek között a Golf GTI-ből is ismert) 2 literes turbómotorja duplázott.

A Volkswagen egyébként két másik díjat is besöpört, ugyanis a (a Golf GT-ben már megismert) 1,4 literes duplafeltöltős TSI motorja megnyerte a Legjobb Új Motornak járó díjat, továbbá az 1-1,4 literes kategóriában is diadalmaskodott. Aki idáig követni tudta a díjesőt, már sejtheti, hogy csak egy kategória - a 2-2,5 literes - maradt ki, itt a Subaru 2,5 literes boxermotorja kapta a legtöbb pontot.

Az 1999-ben életre hívott Nemzetközi Év Motorja díj (International Engine of the Year) 61 tagú zsűrijében a világ 29 országa képviselteti magát. A megmérettetésen valamennyi olyan személyautó erőforrása indulhat, amelyet az adott év május 10-én legalább két országban forgalmaztak. A zsűritagok hengerűrtartalom-kategóriánként pontozzák az általuk legjobbaknak tartott erőforrásokat (kategóriánként ötöt kiválasztva), úgy, hogy 25 pontot osztanak szét közöttük. A testület nyolc hengerűrtartalom-kategóriában ad díjat, illetve a fenti pontozásos módszerrel külön megválasztja az év legjobb új motorját, valamint a leggazdaságosabb motort és a legjobb sportmotort. A nyolc hengerűrtartalom kategória győzteséből áll össze a tizenkettedik díjért, az abszolút első helyért - a Nemzetközi Év Motorja címért - indulók listája. Ezeket a zsűri külön pontozza, így alakul ki a végeredmény, és így talál gazdára végül összesen tizenkét díj.