Bemutatkozott az Opel új crossovere

Vágólapra másolva!
Az Opel nyilvánosságra hozta az első információkat és képeket a 2005-ös Frankfurti Autószalonon nagy lelkesedést kiváltott crossover-tanulmánya, az Antara GTC szériaváltozatáról.
Vágólapra másolva!

"Az új Antarával Európa egyik leggyorsabban bővülő piaci szegmensébe lépünk be" - mondta az Opel főnöke, Hans Demant. Igaz, ami igaz, a hobbiterepjárók (SUV) és a crossover modellek részesedése az európai piac összességéből 1998-ban még csak három százalék volt, de azóta megduplázódott, és további növekedés várható.

Az Antara megőrizte a háromajtós Antara GTC tanulmány sportos vonalvezetését, karosszériája mégis ötajtós, ötüléses, variálható belső térrel. A jókora szabadmagasság, a nagy kerékméret és a masszív védőelemek éppúgy jellemzőek a modellre, mint a kompakt méretek (hosszúság x szélesség x magasság: 4,57 x 1,85 x 1,70 méter), amelyeknek köszönhetően nem foglal nagyobb parkolóhelyet az Antara egy középkategóriájú kocsinál. A szűk körű premierre szerdán, az Opel rüsselsheimi telephelyén került sor, a GM az Antarával ünnepelte az új Európai Designközpont megnyitását. A nagyközönség majd csak a Párizsi Autószalonon (2006. szeptember 30.-október 15.) csodálhatja meg a legújabb Opelt.

Kezdetben háromféle, keresztben beépített hajtómű áll rendelkezésre az Antarához. A paletta csúcsán a Vectra és a Signum V6-os motorjának közeli rokona áll, 3,2 literes lökettérfogattal és 224 lóerős teljesítménnyel, hozzá Active Select funkciós automata váltóval. A legkapósabb várhatóan a kétliteres, közös nyomócsöves dízel lesz, amelynek teljesítménye 150 LE, ehhez ötfokozatú kézi váltó vagy a V6-os automatája választható. Az alapmotor 2,4 literes négyhengeres, benzines, két felülfekvő vezér- és kiegyensúlyozó tengellyel, 141 lóerővel.

Az Antara intelligens összkerékhajtásához elektrohidraulikus tengelykapcsoló tartozik, amely mindenkor optimálisan osztja el a nyomatékot az első-, illetve hátsó tengely között. Az első futómű McPherson rendszerű, a hátsó négylengőkaros konstrukció. Mind a négy kereket nagyméretű, hűtött tárcsafék lassítja. Nem hiányzik természetesen a HBA (Hydraulic Brake Assist - fékasszisztens), az ARP (Active Rollover Protection - borulásvédelem), és a Descent Control System (DCS - lejtmeneti sebességszabályozó), míg a TSA (Trailer Stabilization Assist - utánfutó stabilizáló) opcióként áll rendelkezésre.

A közepes méretű crossover-modellek piacán, amelyet eddig Európán kívüli márkák uraltak, vezető szerepre törekszik az Opel. És a sikert az Antarától reméli.