Bluetec fedőnéven ősztől szupertiszta dízelmotorral is megvásárolhatják az amerikaiak E Mercijüket, a 320 CDI környezetbarát változatába egy kiegészítő, speciális katalizátort építettek be a nitrogén-oxid kibocsátás csökkentése végett. A V6-ost a stuttgartiak a "világ legtisztább dízelmotorjaként" emlegetik, a drága technológia miatt Európában várhatóan csak 2008-ban vezetik be.
Megkapja az E osztály a GL-ben debütált 4,7 literes, 340 lóerős V8-as benzinmotort, valamint azt a második generációs közvetlen befecskendezéses erőforrást, amely a CLS 350 CGI-ben mutatkozott be 292 lóerővel és 365 Nm-es csúcsnyomatékkal.
Konstrukciós okok miatt nem készül viszont az E osztályból hibrid változat, az akkumulátorok elhelyezése az autó felépítése miatt nehézkes lenne, az új generációt viszont már erre is gondolva építik majd meg. Ugyanígy várni kell a biodízel- és bioetanol-variánsokra is.