Használt, olcsó, minőségi, BMW

Vágólapra másolva!
Most mondják, hogy nem látnak az utakon megdöbbentően sok BMW-t, újat vagy újszerűt. Kérdés, mennyi ebből a "szürke".
Vágólapra másolva!

A hazai importőr mindenesetre már minőségi, tökéletesen megbízható használt autókat is forgalmaz - a Premium Selection program rejtelmeiben Antal Péter, a Wallis Pest ügyvezető igazgatója segít eligazodni.

A prémium márka odaadó hívei már nyilván rég tudják, hogy januártól Magyarországon is beindult egy olyan program, jelesül a Premium Selection, amelynek keretében tökéletesen megbízható, használt BMW-ket lehet vásárolni szalonból, garanciával, kedvező árért. Ergó ha valaki bajor csúcsminőséget akar, de nem kell új, jó a használt is, és rizikómentesen, hát bemegy a boltba Budapesten vagy másutt, elmondja, mit szeretne, és az övé. Vagy csak BMW-re fáj a foga, ám nincs elég pénze nullkilométeresre - tessék. Vagy eleve használtra vágyik, például mert nem tetszik neki az új hármas, viszont az előzőből csak befizetne egy jófajtára...

Szóval, majd' mindenkinek szól a program, amelyet 2004 novemberében vezettek be Németországban (a BMW Jahreswagen programban szereplő autók közül is bekerülhetnek a PS-be, csak meg kell felelniük az előírásoknak). A minőségi használtautó-projekttel a BMW-csoport az ügyfelek elvárásait teljesíti, és ezáltal nem pusztán új kört tud megszólítani, hanem felelős vállalathoz méltóan tudatosan gondoskodik a cég által használt gépkocsik továbbadásáról. A magyarországi bevezetés is hasonló okokból történt, továbbá az importőr szeretné jelentősen növelni a legális használt-BMW kereskedelmet a piacon.

A Premium Selection a BMW-csoport globális programja, folyamatosan bővül elindítása óta. Már szinte minden jelentős piacon működik, így Németországtól Ausztrián, Belgiumon, Svájcon, Dánián, Spanyolországon, Franciaországon, Finnországon, Görögországon, Olaszországon, Norvégián, Lengyelországon át Brazíliáig, Kolumbiáig, Mexikóig, Kínáig, Dél-Afrikáig.

"Nagyon örülök, telibetalált nálunk a program" - fogalmazott Antal Péter, a Wallis Pest ügyvezető igazgatója. Elmodása szerint nagy az érdeklődés, "működik", január óta 25 autót értékesítettek a Premium Selection programban - ez az éves tervhez képest jó eredmény. Amúgy egyetért azzal, hogy bizony feltűnően sok a BMW a magyar utakon. "Látjuk, melyik a magyarországi" - teszi hozzá, majd arról beszél, hogy hozzávetőlegesen ugyanannyi magánimportos BMW futja nálunk kilométereit, mint amennyi hófehér (s nem fekete vagy szürke)...

"Magyarország fontos piac, árérzékeny piac, és autóink nem drágábbak az egyéb módokon beszerezhető kocsiknál. Viszont megfelelő háttérrel és minőséggel, egy 72 pontos átvizsgálás után, szalonból, maximum 5 évesen vagy 100 ezer km-rel, és minimum egy év garanciával kínáljuk az autókat. Sőt, szigorúak vagyunk magunkkal szemben: igyekszünk 2 év alatt tartani a korhatárt."

Faggatva az ügyvezetőt, hogy mégis, vajon miért éri meg a vevő(jelölt)nek nem külföldről behozatni, nem a piacon vásárolni, nem más kereskedésekben elvileg rendben lévő kocsi mellett dönteni: "Persze, van, aki kultúráltan hoz be és ad el, a Premium Selection színvonalával azonban nem lehet versenyezni. Senkinek nincsenek olyan forrásai, mint nekünk, szolgáltatási színvonalban, megbízhatóságban is nálunk az előny."

Az említett források pedig a következőket jelentik: PS-autó lehet a német központban használt, majd leadott szolgálati, uszkve féléves kocsi, aztán visszavásárlási a szerződéses partnerektől, valamint itthonról. Bőven van tehát kínálat, és garantált a minőség. Jelentősen sérült autók nem kerülhetnek a programba. A közeljövőben újabb kapcsolatok kialakítását tervezik más országok programjaival, így még több autó közül lehet majd válogatni.

A PS-programban pedig a 5-ös sorozat a legnépszerűbb, de meglepően sokan X3-ast keresnek. Meg mást. Tesztvezetésre, próbára is van lehetőség ugyanúgy, mintha új autót venne az ember - a demóparkból. Az ezüst és a fekete színek a kedvencek. És, hogy milyenek az ügyfelek, miért döntenek esetleg a használtautó-vásárlás mellett? "Van, aki új helyett használtat választ, mert rájön, hogy a minőség adott, de milliókkal olcsóbban. A többség eleve már használtat keres (például az értékvesztés miatt). A 'prémium vevőnél' hosszú a döntési folyamat, természetesen az érzelmek, a divatirányzatok is számítanak."

Aztán viszont - érthetően - türelmetlenek, néha a szállítási határidő a szűk keresztmetszet - mondja Antal Péter ügyvezető igazgató. Tervezik egy nagyobb tréler hadrafogását, de addig is előfordulhat, hogy csak egy hetet kell várni a kiszemelt BMW-re. Amelyhez az újakhoz hasonlóan itthon is lehet plusz extrát kérni és szereltetni, amelyre szintén van kiterjesztett garancia és BMW Financial Service, azaz egyedi, kedvező finanszírozási lehetőség is.

És aztán a szerencsés tulaj a Wallis Pest szép, szellős szalonjában átveheti az autóját. Ezek után meg már csak két kérdés marad. Nem árt ez a program a BMW Magyarország újautó-értékesítésének? Nos, Antal Péter szerint ha kicsit ugyan "kannibalizálja" is, de összességében nyilván előnyt jelent, bizalmat, még több elégedett ügyfelet. És mivel "modellezték" a várható fejleményeket, és ugye nem itt, nálunk debütál a szolgáltatás, így nem tartanak attól, hogy kevesebb új BMW talál majd gazdára. Tilo von Harling, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy az újonnan bevezetett programtól a hivatalos márkakereskedések használtautó-kereskedelmének jelentős fellendülését várja a vállalat.

A másik pedig, hogy mennyi az annyi. Talán a legfontosabb tényező, hiába sok-sokmilliós gépkocsikról van szó. Konkrét lista persze nincs, hisz' minden autó más, de például a helyszínen megtekintett gépek és áraik valóban több mint versenyképesek. És nem kell gyanakodni, talpalni, kiutazni, kiskapukat keresni, majd tán jól be is csapódni. És egy PS-autó értékvesztése is bizonyára csekélyebb, ez sem mindegy.