Hírközlési szószóló az adatroamingról, tarifákról

Vágólapra másolva!
A telefonos szerződéses átvágásokról, az adatroaming díjának mérsékléséről, az ADSL sávszélességgel való szolgáltatói variálásról, és számos más kérdésről szólt Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője.
Vágólapra másolva!

- Sziasztok! Várom a kérdéseiteket!

- Ön mivel foglalkozott, mielőtt szószóló lett? És miért jelentkezett erre az állásra? [Akikapjamarja]
- Tanácsadó voltam az NHH-nál. Korábban sporttal és reklámmal foglalkoztam.

- Takács Úr! Mennyi munkával jár az, amit ön csinál? [BabaBaby_21]
- Sokkal.

- Hogy tervezi? Hangosabb, "szószólósabb" lesz, mint az elődje, vagy Ön is a Tantuszt pátyolgatja majd? [csengetettmylord]
- Is. A www.tantusz.nhh.hu tájékozató oldal mind a HFJK-nak, mind az NHH-nak nagyon fontos felülete. Ennek fejlesztése elengedhetetlenül fontos. Egyetértek csengetettmylorddal abban, hogy az aktuális témákban időben és esetenként hangosan meg kell nyilvánulni. Ahogy erre már volt több példa, és tartok tőle, lesz is még.

- Nehéz összehasonlítani a szolgáltatók ajánlatait ár és minőség szempontból. Hogyan tudnának ebben segíteni? [László46]
- A www.tantusz.nhh.hu portál pont ezért jött létre és tervezzük a minőségi paraméterek beemelését, de egyébként az eddigi paraméterek elérhetőek a www.nhh.hu honlapon. Igyekszünk ezt minél közérthetőbbé tenni.

- Hogy lehet, hogy az Invitel évek óta átveri az ügyfeleket a telefonos, meg egyéb szerződési trükkökkel? Miért nem lehet ennek egyszer s mindenkorra végetvenni? [Leonidák]
- Folyamatban van ennek a problémának a megoldása. Rendszeres tájékoztatást adunk a fogyasztóknak, hogy legyenek figyelmesek és óvatosak az ügynökökkel, de azon vagyunk, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő.

- Tisztelettel üdvözlöm. Mikortól nem számít végre árukapcsolásnak az ADSL miatt a ránkkényszerített vezetékes telefon (+3- 4000 Ft havonta). [Casualty]
- A 'csupasz' ADSL megjelenése óta.

- Miért nem kötelezték őket a vezetékes telefon havidíjával csökkentett árú "csupasz" ADSL bevezetésére? Így mi értelme az egésznek? [Casualty]
- Én a hírközlési fogyasztói jogok képviselője vagyok, kötelezni a hatóságok tudnák a szolgáltatókat, de erre, amit ön kérdez az a válasz, hogy a technológia biztosításának is ára van (vonalfenntartási költség), így nem is lehetne kötelezni a szolgáltatókat arra, hogy a telefon előfizetési díj összegével csökkentsék a csupasz ADSL díját.

- Pontosan erre a "vonalfenntartási díjra" akartam rákérdezni. Reális az, hogy az egyszer már kiépített vonal "fenntartási díja" megegyezik a vezetékes telefon havidíjával? [Casualty]
- Nem megegyezik, annak része.

Fotó: Virágvölgyi István [origo]

Takács Péter

- Üdvözlöm. Én azt szeretném kérdezni miért "tehetetlen" a felhasználó, ha a sávszélesség csökkenését tapasztalja? [- =Cobi=- ]
- Örülök a kérdésnek. Azt szeretném elérni, hogy a szolgáltatók által hirdetett sávszélességek közeledjenek a garantált sávszélességhez. Ezen is dolgozunk.

- A GVH büntetett is már érte, mégsincs semmi változás. Az ADSL szolgáltatók továbbra is MEGTÉVESZTIK az ügyfeleket a maximálisan elérhető letöltési sebességet illetően! [ideiglenes]
- Mi is azt szeretnénk, hogy a szolgáltatók megfelelőképpen tájékoztassák az ügyfeleiket és a hirdetéseik is legyenek szinkronba az általuk nyújtott szolgáltatás valós paramétereivel. Ebben a témában együttműködünk a GVH-val is.

- Pardon: mikor nyilvánítják végre annak? A Monortelt is kötelezték a "csupasz" ADSL bevezetésére, azonban havidíja éppen annyi, mint a telefonnal együttes ADSL- é. [Casualty]
- Az NHH által nagykereskedelmi piacon lehetővé tette a csupasz ADSL bevezetését. Így a Monortel hálózatán lehetőség van arra, hogy akár ő, akár más szolgáltató csupasz ADSL- t biztosítson.

- Önökhöz tartozik majd a digitális tévézéssel kapcsolatos panaszok kezelése is? Ha igen, mire számítanak? [Leonidák]
- Természetesen ez is hírközlési terület. Hasonló problémákra, mint a már meglévő szolgáltatások esetében. Ezeket korai tájékoztatással igyekszünk megelőzni, hiszen itt egy teljesen új technológia belépésről van szó.

- Jó napot! Elvesznek tőlünk 9 db kábeltévé csatornát, szerződés nélkül lehet ilyet csinálni? [balkoo30]
- A szolgáltatónak előre tájékoztatni kell a felhasználót erről az eseményről.

- Mi a most futó legnagyobb horderejű ügye? [Akikapjamarja]
- Fölsorolom: hűségnyilatkozat, hangszerződés (ügynökök által), sávszélesség.

- Tiszteletem. Miért van az, hogy a UPC korlátlan ADSL hirdet és egy bizonyos letöltése után a "fix" sávszélességet lekorlátozza?! [- =Balintka=- ]
- Amennyiben így van, és előre nem tájékoztatja a fogyasztót, abban az esetben nem szerencsés korlátlan díjcsomagnak nevezni a szolgáltatást. Konkrét ezzel kapcsolatos problémáját a további részletekkel várjuk a [email protected] címre. Pontos tájékoztatást fogunk adni. És a szolgáltatót is megkérdezzük ennek miértjéről.

- A szolgáltatók csökkentették az adatroaming díját, de még így is ötvenszer, kétszázszor drágább külföldön netezni, mint itthon. Miért? Mit tesz Ön ezellen? [beatrix542]
- Azon vagyok, hogy az adatroaming díjak hasonlóan a hangroaming díjakhoz, minél előbb, és minél nagyobb mértékben csökkenjenek. Ezt szorgalmazom a nyilvánosság előtt, illetve a hatóságon belül is.

- Azzal elér valamit, ha a nyilvánosság és a hatóság felé kommunikálja az adatroaming díjcsökkentést? A szolgáltatókkal mi a helyzet? [harmincvalahány]
- Remélem elérem, hogy önmaguktól csökkentsék a díjakat, mert ha ezt nem teszik meg, akkor az EU illetve a nemzeti hatóságok fognak szabályozó lépést tenni ebben az ügyben. Egyébként úgy gondolom a szolgáltatóknak is az lenne az érdeke, hogy külföldön a kedvező ár miatt minél többen és szívesen vegyék igénybe a szolgáltatásaikat.

- A német NHH elnöke épp most nyilatkozta, hogy csak akkor csökkennek az adatbarangolási díjak, ha a piac úgy akarja. Akkor most olcsóbb lesz, vagy sem? [harmincvalahány]
- Reméljük, hogy a piac úgy akarja. Függetlenül a német hatóság véleményétől. Az Eu egyébként elég elszánt a csökkentés kikényszerítésében.

Fotó: Virágvölgyi István [origo]

- Nekem felszámoltak 57 500 forintnyi wap használatot, mely 21 500 kb-ot tartalmazott. Nem akar partner lenni az ügy rendezésében a szolgáltató. Mi a teendö ilyenkor? [opel 01]
- Önnek is azt tudom javasolni, hogy konkrét panaszával forduljon hozzánk ([email protected]).

- Tiszteletem! Azt kérdezném meg, hogy nincs - e jogszabály arra, hogy telefonon mindenféle kutatás címén vagyoni kérdések hangzanak el, s szolgáltatásokat kínálnak, szinte erőszakosan [mumus33]
- Szerintem nincs ilyen jogszabály. A mi döntésünk, hogy ezeket meddig, vagy meghallgatjuk- e.

- Mikorra tervezik a földi digitális televízió-sugárzás elindítását Magyarország egész területén? [djohny_united]
- Az NHH reményei szerint még az idén elindulhat a szolgáltatás, és viszonylag rövid idő alatt országossá válhat.

- Mikorra tervezik a 16:9 képarány alapértelmezéssé tételét? [Szelíd-Szolid]
- Ezt a szolgáltatást én is szeretem, de nem a HFJK és nem a hatóság jogköre ebben eljárni. A digitális tv szolgáltatások elterjedése nagy előrelépést fog hozni ebben a témában.

- Ügyfélszolgálati telefonhívások hangfelvételét meddig őrizhetik meg? Kérhetek- e belőle leiratot? Megtagadhatják-e? [Szelíd- Szolid]
- A szolgáltatók rögzíthetik a telefonhívást és elkérheti a hangfelvételt.

- Szép napot! A chello miért korlátozta a torrentekről való letöltést (nappal)? [Baxxter]
- A hálózat biztonságára hivatkozva a felhasználókat védve azoktól,, akikről úgy gondolja a szolgáltató, hogy túl nagy sávszélességet kötnek le a folyamatos letöltéssel.

- Magyarországon is lesz olyan törvény,mint a németeknél (majdnem), hogy a rendőrség belenézhet a gépembe a neten keresztül, csak mert gyanús vagyok? [ROCKER19]
- Ez nem a HFJK területe.

- A régi belépő ügyfeleknek miért nem csökken le a díjuk és az új ügyfelek miért kaphatják meg a feléért negyedéért a szolgáltatást? [1pasi 1not keres]
- Úgy gondolom, hogy a szolgáltatók elsősorban a piacukat akarják növelni, ezért újabb és újabb díjakkal állnak elő, melyek a már meglévő felhasználók korábban kötött díjainál alacsonyabbak. Egyébként az, hogy a szolgáltatásokat több különböző technológián keresztül is el lehet érni, előbb utóbb ezt a gyakorlatot valószínűleg felül fogja írni. A szolgáltató váltás ma is élő lehetőség, és a piac fejlődése el kell, hogy hozza azt, hogy a szolgáltatók egyre inkább a meglévő ügyfeleiknek is kedvezni akarjanak, megtartásuk érdekében.

Köszönöm a kérdéseiteket. A fenti email címen várjuk további észrevételeiteket. Szervusztok!