Magyar Bálint: Szevasztok, itt vagyok, várom a kérdéseket, elnézést a késésért.
Tartanak a jövő heti érettségi eredményeitől? (huncutpzs)
- Az érettségi mindig sok izgalommal járt, különösen a résztvevők számára, remélem most sem a logisztikai, sem a tartalmi oldalon nem jelentkeznek problémák. Korábban soha nem tartottunk próbaérettségit, tehát az érettségiző diákoknak az első ilyen típusú vizsgája volt az érettségi. A most érettségiző diákok tavaly egy próbaérettségin már részt vettek.
Nem gondolja, hogy a régebben érettségizetteknek az jelent hátrányt, hogy ők már régóta nincsenek benne abban az anyagban, amiből esetleg újra kéne érettségizniük? (mrandrew)
- Mások avval érvelnek, hogy a régebben érettségizők a különböző pontszámítási mechanizmusok miatt előnyben vannak az idén érettségizőkkel szemben. Teljesen tiszta rendszert nehéz alkotni, különösen, ha egy ideig párhuzamosan futnak a régi és új eredmények. A legutóbbi kormányrendelet lehetőséget adott számomra, hogy amennyiben a korábbiakhoz képest jelentősen módosulnának a régen és újonnan érettségizők felvételi arányai, úgy a keretszámok bővítésével kompenzáljam az esetleges hátrányokat.
A próbaérettségin miért buktak meg olyan sokan? (Tapion)
- Csak magyarból buktak többen a korábbi átlagnál, és tekintetbe kell venni, hogy harmadikosként, tét nélkül és a rendelkezésre álló időnél rendszerint rövidebb idő alatt adták be a diákok a dolgozatokat. Ráadásul azért szerveztük a próbaérettségit, hogy a feladatok fejlesztői tanuljanak az esetleges hibákból.
Miért volt szükség megreformálni az érettségi rendszert? Nem vált be az eddig megszokott, régi érettségi? (Ante)
- Az eddigi érettségi valóban nem vált be, vesztett a jelentősségéből. Az új rendszer egyben felvételiként is szolgál a felsőoktatásba, másfelől összemérhetővé teszi a különböző iskolák eredményeit, ami a régi rendszerben egyáltalán nem volt így.
Te hányast kaptál érettségin? (MetHo)
- Jeles voltam. De nem nagyon számított, mert az országos történelemversenyen második helyezett lettem. Így simán felvettek angol-történelem szakra 1971-ben.
Meséljen a gimnáziumi éveiről! (reformkor1214)
- Versenylóistállóba jártam, a Fazekas Mihály Gimnázium orosz-angol tagozatára. Jó volt.
Mi az oka annak, hogy magyar írásbelin nem lehet szöveggyűjteményt használni? Pedig nagy segítség lenne! (beatnutsbaby_nincs)
- A jelenlegi kétszintű érettséginél erre azért nincs szükség, mert az elemzendő szövegeket tartalmazzák az előre nyomtatott tesztek.
Hogyan látja azt a véleményt, miszerint az idei érettséginek sikertörténetnek kell lennie a kormány érdekében? (Larten)
- Az érettségi sikere az a diákok sikere, számomra ez fontos, s nem is szeretem a körülötte kialakult kicsit túlfűtött hangulatot, hiszen már önmagában az e körüli rengeteg érzelem és indulat ronthatja a diákok teljesítményét.
Miért kell kétszintű érettségit tennie annak is, aki nem szeretne tovább tanulni? Semmi szüksége sincs rá! (aranyka87)
- Emelt szintűt nem kell letennie, de "sima" érettségit természetesen kell, ha érettségit akar.
Ön szerint a középiskolai tanárokat eléggé felkészítették az új kétszintű érettségire? Ha a válasza igen, akkor kérem, azt mondja el nekem, hogy lehet az, hogy a történelemtanárom tőlem tudta meg, hogy a töri írásbeli esszé részének első témaköre az ókor lesz (mert szerinte bármilyen korból lehetett volna)? (WeeN)
- A tanárok tavaly is és idén is 10 ezer forint/fő továbbképzési támogatást kaptak a kétszintű érettségire történő felkészülés érdekében. Ezenkívül tájékoztatók, kiadványok tömege és aktív honlapok álltak a rendelkezésükre a tájékozódásra.
Ön szerint a felsőoktatás keblére öleli az új érettségi alapján felvett diákokat? (reformkor1214)
- Az új érettségi azt célozza, hogy az egyetemek ne írhassanak elő a középiskolaitól eltérő felvételi kritériumokat. Az egyetemnek e tekintetben nincs választása, csak arról dönthet, hogy egyes szakjain emelt szintű vagy középszintű érettségit követel felvételiként.
Ha nem válik be az érettségi, akkor visszaállítják a régit? (Ibsen_)
- A hibákon természetesen javítunk, de nem kívánunk olyan rendszert visszaállítani, amely nem képes összehasonlítani a különböző iskolák teljesítményét, és külön egyetemi felvételit igényel.