Az indiai piac hajtja fel a Suzuki-profitot

Vágólapra másolva!
A Suzuki Motor Corp. autóipari vállalat adózott eredménye 20 százalékkal nőtt az április-június közötti negyedévben, elsősorban az ígéretes indiai autópiaci bővülésnek és általában a Japánon kívüli eladások bővülésének jóvoltából.
Vágólapra másolva!

A japán cég, amely tavaly lazított a General Motors-hoz fűződő kapcsolatán, 24,36 milliárd jenes (mintegy 150 millió euró) adózott eredményt ért el a június 30-án záruló negyedben, szemben a múlt év azonos időszakában elért 20,26 milliárd jenes profittal.

A csoport működési eredménye a negyedévben 19 százalékkal 40,49 milliárd jenre emelkedett a tavalyi 33,95 milliárd jenről, az árbevétel pedig 17 százalékkal nőtt, 894,53 milliárd jenre emelkedett az egy évvel korábbi 763,84 milliárd jenről.

Az üzemanyagtakarékos kisebb autók iránti tartós keresletre építve a japán gyártó megerősítette az idei - jövő márciusáig tartó - pénzügyi évre szóló prognózisát: 76,00 milliárd jenes adózott eredményt, 134 milliárd jenes üzemi eredményt és 3,200 billió jenes árbevételt tervez.