<p>Világszinten esett az online viszonteladások száma</p>

Vágólapra másolva!
Az internetes viszonteladások mértke a harmadik negyedévben először csökkent az e-kereskedelem indulása óta, áll egy új tanulmányban. A Forrester Research adatai szerint az eladások a harmadik negyedévben 17 milliárd dollárra estek az előző negyedévi 20 milliárd dollárról - írja a Reuters. A karácsonyi ünnepek alatt viszont erőteljes növekedésre számít a kutatócég.
Vágólapra másolva!

A tanulmányt készítő cég adatai szerint a csökkenés egyedülálló az e-kereskedelemben. Az első negyedévben is 20 milliárd dollárra volt tehető a viszonteladások volumene, és ez a második negyedben sem változott, írja a Reuters.

Az elemzés szerint a csökkenés azt jelzi, hogy a többi kereskedelmi szektorhoz hasonlóan az e-kereskedelem is megszilárdulni látszik, beépült a köztudatba, és ezért hatással vannak rá az olyan tendenciák, mint a vásárlói bizalom romlása, illetve a költekezés visszaesése.

Az ünnepek alatt erős emelkedésre számítanak

Míg valószínűleg összességében többen vásárolnak majd az interneten idén, mint tavaly, a vásárlók sokkal jobban oda figyelnek majd arra, hogy mennyit költenek el, a világszerte észlelhető gazdasági válság miatt - mondta a Forrester Research elemzője, Carrie Johnson.

A karácsonyi ünnepek alatt viszont erőteljes emelkedésre számítanak: akár 14 százalékkal is növekedhet az eladások száma, az elemzés szerint. Ez annak köszönhető, hogy sok olyan vásárló fog online vásárolni az idén, akik először választják ezt a módszert. És míg a személyre lebontott költés 433 dollárra csökken az egy évvel ezelőtti 463 dollárról, az új vásárlók számának növekedése miatt minden eddigi rekordot megdönthet az idei ünnepek alatti szám, amit 7,6 milliárd dollárra becsülnek a kutatók. Ez duplája a tavalyi számnak.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

[origo] Vásártér

Forrester Research