125 milliárdos hitelből épülnek a sztrádák

Vágólapra másolva!
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt-nek 125 milliárd forintos kereskedelmi banki hitelt kell felvennie, a költségvetésen kívüli forrás bevonásán alapuló autópálya-építési rendszer átmeneti költségigényének finanszírozására - mondta Bots Dénes, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) jogi főosztályának vezetője az országgyűlés területfejlesztési bizottságának hétfői ülésén.
Vágólapra másolva!

Bots Dénes közölte: az NA Rt. hitelfelvételéhez módosítani kell a 2005. évi költségvetési törvényben rögzített, sztrádaépítésre meghatározott 125 milliárd forintos címzett összeghatárt, azt 100 milliárddal, 225 milliárd forintra kell emelni.

Az ÁAK kezébe kerülnek az autópálya-beruházások/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20050202azaak.htmlMilliárdok autópálya-tanácsokért/itthon/20050126milliardok.htmlJanuártól átlagosan 15 százalékkal nőnek a sztrádadíjak/auto/gazdasag/20041216januartol1.html

Felsmann Balázs, a GKM vagyongazdálkodási főosztályának vezetője, az MTI-nek elmondta: a 125 milliárd forintos hitelből, az NA Rt., mint megbízó kifizeti a jelenleg autópályát kivitelező cégeket.

A kormány február 2-án döntött az új sztrádafinanszírozási rendszerről, amely szerint a jövőben a Nemzeti Autópálya Rt. helyett az Állami Autópályakezelő (ÁAK) Rt. kezében összpontosul az autópályák építtetése, és az azokhoz szükséges pénzügyi források megszervezése.