Hétvégi kirándulás a Balaton egyik legcsodálatosabb részén

Ábrahámhegy
Mediterrán hangulat a javából
Felfedeztük Ábrahámhegy környékét, amely sok látnivalót kínál: mesebeli falvak, gyönyörű tájak, és persze elképesztő kilátás a tóra.

A péntek este ellenére viszonylag gyors volt az út Ábrahámhegyre. A kis település elhelyezkedése miatt kocsival, vonattal, gyalog vagy biciklivel is könnyen és gyorsan elérhetünk Ábrahámhegyről gyönyörű és érdekes helyeket.

Az ábrahámhegyi strand Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Elképesztő kilátás

Programunkat a Bökk-hegyi kilátóban kezdtük, amelyet mindenképp érdemes meglátogatni: pazar a kilátás a tóra, a szemközti és környező településekre egyaránt.

Kiváltképp, ha a messzeségben egy - ahogy közhelyesen mondani szokták - festővászonra kívánkozó nagy zivatar vonul át.

A Balaton és a Káli-medence közé ékelődött településen jó pár vendégház, egy-két kisebb étterem és kávézó, illetve pincészet is akad, ha épp nincs kedvünk sehova kirándulni.

Péntek esti felhők Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Szombaton, jó szokásomhoz híven, tettem egy kora reggeli sétát. Nagyon élvezetes tud lenni, hogy amíg a hely lassan ébredezik, kicsit magunkba szívjuk a táj hangulatát. Hagyjuk, hogy a lábunk vigyen, hátha valami érdekességbe botlunk, vagy csak hogy belefedkezzünk a balatoni rendezett porták és kertek világába, az innen-onnan előbukkanó tó látványába.

Ábrahámhegy kora reggel Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Némi töprengés után végül a Folly Arborétum felé vettük az irányt, ami egy pár kilométeres sétát jelentett a falutól. Azon tűnődtünk, vajon milyen lehetett a Balaton, mielőtt szinte teljesen körbeépült, mennyire lehetett vadregényes, mielőtt a szépen művelt szőlőtőkék és rendezett gyümölcsösök vették át a főszerepet.

Nem mintha a látványra bármi panaszunk lett volna,

hiszen jól esett a séta kis utcácskákban, a Balaton pedig igazán megnyerő türkiz és sima arcát mutatta nekünk egész hétvégén, akárhonnan is pillantottunk rá.

Mediterrán hangulat a javából Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Arborétum, borozás és sok minden más

Megnéztük a Szent István-kápolnát, aztán betértünk a Folly Arborétum és Borászat területére. Az arborétum története egészen az 1900-as évekig nyúlik vissza.

Már a negyedik generáció igazgatja a hat hektáron elterülő arborétum, borászat, élménypark, étterem és egyéb programokat nyújtó hely különös, de mesés egyvelegét.

Növénymániásoknak kötelező a belépő, nemcsak a felfedezés varázsa miatt, hanem mert sokféle növényt, magot, teát, szörpöt és bort is vásárolhatunk.

A Folly Arborétum Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Az arborétumi séta után az általunk kinézett pincészetben nem volt már hely, érdemes tehát előre foglalni, ha ilyen terveink vannak. Mi még csavarogtunk egyet a domboldalban, az esti főzőcskénk után pedig a vasárnapot a tervezett nyugodt pihenésnek szenteltük.

Pihenés a domboldalban Forrás: Pénzes Gyöngyvér

Persze rengeteg programlehetőség van. Szinte csak egy karnyújtásnyira van a Káli-medence, kicsiny, de ámulatba ejtő településeivel, felfedezésre váró szépségeivel.

Ezt a térséget érdemes akár biciklivel is bejárni:

a káptalantóti piac, a salföldi bányatavak és major, a Kopasz-hegyre való felkapaszkodás lehet a programunk gerince. De ha inkább a bakancsunkat koptatnánk, a Balaton felvidéki-tanúhegyek is közel vannak, és akár többet is bejárhatunk egy nap kedvünk szerint. A Tapolcai-tavas barlang is közel van, érdemes beiktatni a programba.

Szombat délutáni idill Forrás: Pénzes Gyöngyvér

A Balaton maga sem feltétlenül csak a csendes pihenésről szól. Ha van rá lehetőségünk, akár kajakkal, akár egy állva evezésre tervezett SUP-pal is vízre szállhatunk, hogy új oldaláról ismerjük meg a tavat.

Akárhogy is fedezzük fel, a Balaton és környéke nem okoz csalódást.