A jobb vagy a bal szárnyába ülne? Új repülőt mutatott be a KLM

KLM új címlapi
Vágólapra másolva!
Egy gitárról kapta a nevét az a repülőgépterv, amellyel a holland KLM légitársaság és a Delfti Műszaki Egyetem forradalmasítaná a repülést.
Vágólapra másolva!

Találó nevet adtak annak az egyelőre csak a tervezőasztalon lévő repülőgépnek, amely formájával teljesen felrúgja a hagyományokat. AFlying-V ugyanis arra a híres, elektromos Gibson-gitárra utal, amelyen többek között Jimi Hendrix and Keith Richards is előszeretettel játszott.

A Gibson Flying V elektromos gitárja Forrás: Flickr/Freebird

Ahogy gitárnál, úgy a repülőgép esetében is szokatlan első látásra az új dizájn: az utasok és a csomagtér is a gép két szárnyában helyezkedik el, csakúgy, mint az üzemanyagtank. A két hajtómű pedig, amely kezdetben kerozinnal működne, később azonban elektromos meghajtású is lehetne, hátul, a szárnyak között található.

A KLM közleménye szerint az új forma aerodinamikája jóval kedvezőbb, így

20 százalékkal kevesebbet fogyasztana, mint egy Airbus A350-es,

amely jelenleg az egyik legfejlettebb utasszállító. A Flying-V 314 utast szállítana két osztályon, a szárnyak fesztávja hasonló lenne az A350-eshez, de hossza valamivel kisebb, így a jelenlegi repülőterek is ki tudnák szolgálni.

Kattintson az alábbi képre, és nézze meg galériánkat a Flying-V látványterveiről!

KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V
KLM Flying-V