Ennyit költünk a balatoni büfékben

Lángos, balatoni büfé, strand kaja
Vágólapra másolva!
Ötből négy magyar tervez balatoni nyaralást, egy-egy foglalás átlagértéke 110 ezer forint a Szallas.hu friss elemzése szerint. A büfékben a legtöbben fejenként maximum napi 2500 forintot költenek, és összesen 5-10 ezer forint költőpénzzel kalkulálnak egy napra. A legkedveltebb strandok Balatonalmádi és Zamárdi, a legnépszerűbb úti célok toplistáját pedig Siófok, Balatonfüred és Hévíz vezetik.
Vágólapra másolva!

A magyarok zöme belföldi nyaralást tervez idén, ötből négyen legalább egy alkalommal a Balatonon üdülnek majd a Szallas.hu friss felmérése szerint. A foglalások átlagértéke 110 ezer forint, átlagosan 3,7 főre és 4 éjszakára szólnak. Minden negyedik foglalást SZÉP-kártyával rendezik majd a vendégek, ilyen esetben átlagosan 134 ezer forintot fizetnek a szálláshelyért

„A szállás költsége mellett persze egyéb kiadások is felmerülnek – mondta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. –

Rántotthúsos szendvics helyett ilyenkor a legtöbben innivalót készítenek be maguknak." A felmérés szerint a vendégek fejenként 2500 forintért vásárolnak a strandok büféjében; belépőkre, programokra pedig maximum 5-10 ezer forint költőpénzzel kalkulálnak.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az eddig beérkezett foglalások szerint Siófok, Balatonfüred és Hévíz a legnépszerűbb úti cél, őket követi Zamárdi, Balatonlelle és Balatonboglár. „A top tízben egyébként még Keszthely, Balatonföldvár, Fonyód és Balatonalmádi kaptak helyet" – részletezte Keresztes Nóra. A turisztikai látványosságok közül a Festetics-kastély, a szigligeti vár és a Balatoni Hajózás Zrt. - Siófok kedvezménykuponjai iránt a legnagyobb az érdeklődés a Szallas.hu adatai szerint.

Top tíz úti cél a nyáron a balatoni régióban

1. Siófok
2. Balatonfüred
3. Hévíz
4. Zamárdi
5. Balatonlelle
6. Balatonboglár
7. Keszthely
8. Balatonföldvár
9. Fonyód
10. Balatonalmádi

„Nemcsak kulturális programokra és várak pénztárainál lehet érvényesíteni a kedvezményeket, számos strand is kedvezőbb áron látogatható velük" – árulta el a marketingmenedzser. A népszerűségi lista is ezt igazolja: a top tízben még a Hévízi Tófürdő, a Plázs Siófok, a Keszthelyi Városi Strand és az Annagora Aquapark szerepelnek.

A Hévízi-tó Európa legnagyobb természetes gyógytava Forrás: heviz.hu

A legforgalmasabb időszak július 15-28 között lesz, a legtelítettebb nap július 21. „Aki még nem gondoskodott a foglalásról, jobb, ha mielőbb cselekszik, mert

egyes szálláshelyek már most 70-80 százalékos kihasználtságúak a nyári időszakban,

és bizony gyorsan fogynak a lehetőségek – figyelmeztet a szakember. – Siófok és Balatonfüred szálláshelyei között pedig már most is nehéz elérhetőt találni."

A part közelsége döntő szempont a szállás kiválasztásakor

A válaszadók kétharmada a Balatonban szívesebben fürdőzik, mint medencében, ezért a szálláshely kiválasztásakor a part és a szállás távolsága az elsődleges szempont. „Az ár a második, a személyes tapasztalatok a harmadik faktor" – mondta Keresztes Nóra.

Minden második válaszadó egyaránt menne az északi vagy a déli partra,

harmaduk inkább az utóbbit, ötből egy pedig az északit részesíti előnyben. Balatonfüred és Balatonalmádi fürdőhelyei a legnépszerűbbek Északon, a túloldalon pedig Zamárdi és Balatonlelle hasítanak.

Top tíz turisztikai attrakció a nyáron a balatoni régióban

1. Festetics-kastély
2. Szigligeti vár
3. Balatoni Hajózás Zrt. - Siófok
4. Hévízi Tófürdő
5. Plázs Siófok
6. Keszthelyi Városi Strand
7. Fordított Ház Siófok
8. Balatoni Bob Szabadidőpark Balatonfűzfő
9. Annagora Aquapark
10. Tihanyi Bencés Apátság

A szabadstrandok nagyobb népszerűségnek örvendenek: ötből csak egy válaszadó választ fizetős helyet, holott utóbbi előnyei a tisztaság, a rendezettség, a kulturált mosdó és a büfé is. „Az ingyenes partszakaszokon viszont a vendégek nincsenek időkorláthoz kötve és a pénztárcájukban is több marad" – mondta Keresztes Nóra. Bár a zsebtolvajoktól félhetnénk, minden második vendég szerint

a fizetős partszakaszokon épp úgy számíthatunk lopásra, mint a szabadstrandokon.

„A vendégek 44 százaléka hajlandó lenne strandbelépőt fizetni, ha az a csomag- és értékmegőrzést is magába foglalná" – tette hozzá a marketingmenedzser.