A WestJet légitársaság Torontóból érkező gépe mindössze 40 lábbal, azaz 12 méterrel járt a víz felett, amikor megkezdte az átstartolást – derül ki a kanadai közlekedésbiztonsági hatóság most közzétett vizsgálati eredményből. A társaság szóvivője korábban azt mondta, hogy a repülőgép az átstartolás előtt soha nem volt 500 lábnál (152 méter) alacsonyabban a víz szintje felett.
A repülő ezután 45 percig körözött a második leszállási kísérlet előtt, amely már sikeres volt. A videón jól látható a két leszállási kísérlet repülési magassága közötti különbség.
A jelentés szerint a WestJet gépe, amelynek fedélzetén 164 ember utazott hirtelen és extrém időjárási változással találkozott, és túl gyorsan süllyedt. A vízbecsapódást mindössze három másodperccel kerülték el – idézi a news.com.au Christine Negroni repülési szakírót. A jelentés szerint
az incidens idején gyorsan csökkent a látótávolság, erről azonban a torony nem értesítette a repülőt.
Ráadásul a leszállópálya jelzőfényeinek erőssége alacsonyra volt állítva, így a pilóták egy szomszédos hotellel tévesztették azt össze a vizuális megközelítés során.
A Szent Márton-sziget holland oldalán lévő Princess Juliana repülőtér az egyik legkülönlegesebb az egész világon. A leszállópálya mindössze 2349 méter hosszú, és szinte közvetlenül a tengerparton kezdődik. A pálya előtt van egy strand, a Maho Beach, így amikor egy nagy utasszállító érkezik, a strandolók néhány méteres magasságban láthatják a repülő hasát.