Eltűnhetnek a tévéképernyők a hosszú távú járatokról is

Fedélzeti szórakozás képernyő
Brazil szurolók örülnek csapatuk góljának Kamerun ellen a 2014-es focivébé alatt
Vágólapra másolva!
A WestJet kanadai légitársaság példáját mások is követhetik.
Vágólapra másolva!

Egy 8-10 órás repülést nehéz kibírni alvás vagy valamilyen elfoglaltság nélkül. Sokan a fedélzeti mozirendszerben kínált filmek nézésével próbálják meg elütni az időt, ám az ülések háttámláján található képernyők hamarosan a múlté lehetnek.

Wifin megy majd a műsor

A kanadai WestJet, amely jövőre tervezi elindítani transzatlanti járatait hat kanadai város és London Gatwick repülőtere között, az első lesz, amely

leszereli a képernyőket a hosszú távú légi járatain.

A fapados légitársaság ehelyett a fedélzeti wifin fogja szolgáltatni a szórakoztató tartalmakat utasai okostelefonjára vagy táblagépére.

A filmek átkerülnek a táblagépekre Forrás: Flickr/Gavin Anderson

A WestJet Connect elnevezésű rendszer eléréséhez az utasoknak le kell majd tölteniük az eszközükre egy applikációt, amelyen keresztül 450 filmet, televíziós programot érhetnek el. Külön díjért az interneten is lehet majd böngészni, ennek bevezető ára 5 font (2200 forint) lesz a repülés időtartamára.

Akinek nincs táblagépe, az bérelhet is

a 3 óra 20 percnél hosszabb járatokra. A társaság minden üléshez USB bemenetet biztosít, a businessosztályhoz pedig 110 voltos konnektort, hogy az utasok tölthessék az eszközeiket.

Komoly spórolást jelent

A fedélzeti szórakoztatórendszer eltávolításával a WestJet állítólag több mint 680 kilogramm terhet spórol meg a járatain. Ez kevesebb üzemanyag felhasználását jelenti, ami később a versenytársakat is hasonló lépésre késztetheti – írja a Daily Mail.

Brazil szurkolók örülnek csapatuk Kamerun elleni góljának a 2014-es focivébé alatt Forrás: Odd Andersen

Richard Bartrem, a WestJet alelnöke a The Timesnak azzal indokolta az intézkedést, hogy az utasaik több mint 80 százaléka már most is valamilyen mobileszközzel száll fel a gépre. Lee Mondale, a repülési távközléssel foglalkozó Inmarsat Aviation elnöke szintén úgy vélte, hogy a fedélzeti képernyőkre, amelyek már a beszerelésük előtt elavultnak számítottak, nincs semmi szükség.