Lecsapott a Wizz Air a Ryanair útvonalaira

wizz air, illusztráció
Vágólapra másolva!
A magyar kötődésű cég nyártól sűríti a brüsszeli és stockholmi járatait, és Alicantéba is indít gépet.
Vágólapra másolva!

Egyre egyértelműbbnek látszik, hogy a Ryanair és a Wizz Air budapesti párharcában az utóbbi kerül ki győztesként. Az ír fapados társaságról ugyanis a múlt héten derült ki – hivatalos közleményt nem adtak ki –, hogy január közepétől törli a reggeli járatait Brüsszel Charleroi-ra, így heti 10-ről 7-re csökken az oda repülő gépek száma. Ugyancsak január közepétől megszűnik a Ryanair Stockholm Skavsta járata is. Az Origo kérdésére akkor a Ryanair szóvivője, Kasia Gaborec azt is elárulta, hogy az áprilistól kezdődő nyári menetrendben már nem szerepel majd Eindhoven, Pafosz, Göteborg és Alicante sem.

Egy héttel a járattörlésekről érkező hírek után a Wizz Air szerdán bejelentette, hogy 2014. június 14-én megkezdi új Budapest–Alicante útvonala üzemeltetését, és növeli a járatsűrűséget a Budapestről Brüsszel Charleroi repülőtérre és Stockholm Skavsta repülőtérre tartó útvonalain. A brüsszeli útvonalon a jelenlegi heti 11 járat helyett jövő nyáron napi két járat közlekedik majd, míg a stockholmi útvonalon heti háromról ötre nő a járatsűrűség. Alicantéba 19 990 forintért lehet majd egy irányba utazni kisméretű kézipoggyásszal, míg Brüsszelbe és Stockholmba 4490 forinttól kezdőnek a jegyárak.

A gyors reakcióval a magyar kötődésű Wizz Air újabb csatákat nyert a Ryanairrel szemben a budapesti útvonalakon. Kasia Gaborec a kivonulást firtató kérdésünkre nem kívánt válaszolni, a járatmegszüntetés okául a repülőgép-kapacitás hiányát hozta fel. Tájékoztatása szerint 2014 szeptemberétől változni fog a helyzet, mivel akkor érkeznek majd az első repülők abból a 175-ből, amelyeket a cég a Boeingtől rendelt.

Ahogy azonban arra a magyarországi Forbes magazin szerzője a lap blogjában rámutatott, a Ryanair visszaszorulása a budapesti útvonalakon folyamatos. A Malév 2012-es csődje után a Wizz Air hat gépet tett a budapesti bázisra, a Ryanair ötöt, a verseny tehát elég nyílt volt. A Ryanair idén januártól visszavágta a gépek számát háromra, és nyárra sem növelte, most viszont lényegében lemegy két gépre, miközben a Wizz Air előbb hétre, majd jövő nyárra nyolcra bővített.