Európa legnagyobb közlekedési hálózata és a TNS szerint új utazó generáció született, a 10 év alatti "világutazók". Az elmúlt 20 évben a sokat változó utazási és repülési trendeknek köszönhetően az emberek többször és olcsóbban utazhatnak külföldre, és számos új úti cél vált elérhetővé a gyermekek számára is.
A két cég felmérésének eredményeiből kiderül, nem csak azok a gyermekek jutnak el korán külföldre, akik családjában az utazásnak hagyománya van, hiszen a megkérdezett gyermekek szüleinek 60 százaléka nem utazott más országokba a 10. születésnapja előtt.
Peter Duffy, az easyJet marketing igazgatója elmondta, az új, fiatal utazóközönség megjelenésében az alacsony árak, a mindenki számára eléhető utazás játszott nagy szerepet. "A kutatás eredményei rámutatnak a pozitív változásokra, melynek során Európában megjelenhet egy új generáció, a "világutazók".
"A mai fiataloknak már sokkal nagyobb tapasztalatuk van az utazás terén, mint szüleiknek, hiszen ők már azzal a hozzáállással nőttek fel, hogy a nemzetközi utazás egyszerű és elérhető. Gyakran csak egy ’miért is ne?’ gondolat vezérli őket, amikor jegyet foglalnak Berlinbe, Párizsba. Ez egy igazi forradalom!" - foglalta össze a jelenséget Peter York, angol újságíró, író.