Az egyre növekvő fogyasztói igény és a közösségi médiától függők egyre nagyobb száma arra késztette a Melia hotelláncot, hogy létrehozza a világ első Twitter-szállodáját - írja az Odditiy Central. A spanyol hotellánc a mallorcai Malgaufot választotta ki kísérleti terepnek, ahol a @SolWaveHouse Hotel lehetővé teszi, hogy vendégei tweetekkel, azaz legfeljebb 140 karakterből álló szöveges üzenetekkel kommunikáljanak a személyzettel és egymással.
A közösségi médiára építő szálloda lelke a #SocialWave nevű virtuális közösség, amely a hotel wifijén keresztül érhető el okostelefonnal, táblagéppel és számítógéppel. Mihelyst regisztráltak a Twitter-fiókjukkal, a vendégek a #SocialWave-en keresztül kapcsolatba léphetnek más turistákkal, chatelhetnek, megoszthatják fotóikat, és még flörtölhetnek is virtuális csókokkal. Szinte mindenre létezik speciális hashtag (egy téma köré csoportosuló, kettőskereszttel jelölt kifejezés), két Twitter-recepciós pedig állandóan figyeli a vendégek kívánságait, illetve beszélgetéseket kezdeményez a virtuális közösségben.
A hotelen belül miden elérhető felület arra buzdítja a lakókat, hogy lépjenek be a rendszerbe, és osszák meg élményeiket. A minibáron például a "Thirsty? Tweet Us #FillMyFridge" felirat található, amely a hűtő készletének feltöltésére biztatja a szomjas olvasót a Twitteren keresztül. A fürdőszoba tükrében készített bajuszos kép megosztásával pedig egyhetes tartózkodást lehet nyerni a szállodában.