Mindenhol hányásszag volt a luxushajón

Oriana, hajó, óceánjáró, vírus,
Vágólapra másolva!
Rémálomba illő utazássá vált az egyik európai tengerjáró luxushajó karácsonyi útja: mintegy 300 utas kapott el egy hányással járó vírusfertőzést, amivel a személyzet képtelen volt mit kezdeni.
Vágólapra másolva!

"Hajó a pokolba" - így jellemezte röviden az utat az Oriana tengerjáró egyik utasa, miután csütörtökön elhagyta a fedélzetet. A luxushajó egy többnapos, ismert karácsonyi vásárok helyszíneit (többek közt Amszterdamot, Koppenhágát, Oslót és Hamburgot) érintő észak-európai útjáról érkezett vissza. A karácsonyi hangulatnak azonban nyoma sem maradt a hajón, mert mintegy háromszáz ember kapta el a hirtelen hányingerrel jelentkező norovírust.

Forrás: AFP/Ingo Wagner

A Telegraph beszámolója szerint a hajón nem voltak felkészülve egy ilyen méretű megbetegedéshullámra, mert sok utas arról panaszkodott, hogy többórás sort kellett végigállniuk, mire odajutottak az orvoshoz, ráadásul a fedélzet alatt mindenhol hányásszag terjengett. A hírek szerint a vírus kitörése után nem volt elegendő étel, illetve WC-papír se a hajón. Pedig a tíznapos baltikumi hajókörút nem volt olcsó - mintegy 4 ezer fontot (1,4 millió forintot) kellett fizetni fejenként - ezért az utasok tiltakozással fenyegették a hajós társaságot, amikor visszaérkeztek az angliai Southamptonba.

"A kapitány beismerte, hogy a legénység nem tudott megbirkózni a feladattal, amit a nagyszámú beteg jelentett" - mondta egy másik utas. A fertőzés megfékezésének érdekében az utazás alatt a hajó nagy részét lezárták, sok utasnak pedig egy-egy állomáshelyen nem engedélyezték a leszállást, ami felháborodást keltett. "Mindannyian tiszteletet érdemlő, középosztálybeli utazók vagyunk. Soha életemben nem voltam tüntetésen, de ez az út nagyon felbosszantott" - panaszolta egy idősebb nő.

A társaság ráadásul eleinte azt állította, hogy csak kilenc utast betegített meg a vírus, később azonban megerősítették, hogy mintegy háromszáz betegről volt szó. A luxustengerjáró-társaságot tulajdonló cég visszatéríti a részvételi díjat minden olyan utasnak, akinek a hajóorvoshoz kellett fordulnia. Arról viszont nem tudnak, hogy bárki demonstrációt tervezne ellenük. "A megbetegedések száma példátlanul magas volt, és nincs szó arról, hogy a profitot helyeztük volna előtérbe az utasok egészsége helyett" - nyilatkozta a társaság szóvivője.