Megszűnik a leghosszabb repülőjárat

Singapore Airlines Airbus A380
Vágólapra másolva!
Megszűnik a világ leghosszabb járata, amely 2004 óta Szingapúr és az amerikai Newark között vitte az utasokat. 
Vágólapra másolva!

15 343 km. Ekkora távolságon repül leszállás nélkül a Singapore Airlines 21-es járata, amely a New Jersey állambeli Newark Liberty nemzetközi repülőtér és a Szingapúr-Changi repülőtér között viszi az utasokat. Igaz, már nem sokáig, a cég ugyanis a napokban bejelentette, hogy a dráguló üzemanyagárak és a visszaeső érdeklődés miatt 2013-ban megszünteti a járatot. Ráadásul hasonló sors vár a Los Angeles-Szingapúr közötti járatukra is.

Forrás: AFP/Roslan Rahman
Forrás: AFP/Roslan Rahman

Két hosszú távú járatát is törli jövőre a Singapore Airlines

Mindkét útvonalon 2004 óta szállította az utasokat a Singapore Airlines: a newarki járatot a világ leghosszabb kereskedelmi járataként tartják számon, az Airbus A340-500-as gépek több mint 18 óra alatt teszik meg a Newark és Szingapúr közötti óriási távolságot. Los Angelesből pedig félórával még ennél is tovább tart az út - bár 2400 km-rel rövidebb távolságról van szó -, ami szintén rekordnak számít. A Csendes-óceán feletti szembeszél ugyanis lelassítja a Los Angeles-i járatot, míg a newarki az Északi-sark felett halad, ahol gyorsabban lehet repülni.

A gépeken 98 business osztályú ülést alakítottak ki, és egy oda-vissza útért mintegy 8000 dollárt (1,75 millió forint) kell fizetni, vagyis nem éppen olcsó. De aki szeretné kipróbálni, milyen érzés közel egy napig megállás nélkül repülni, az várhatóan 2013 őszéig még megteheti.

Utána a leghosszabb járat már nem a Singapore Airlines, hanem a Qantas nevéhez fog fűződni, amelynek Sydney és Dallas közötti járata 13 700 km-t tesz meg leszállás nélkül. A leghosszabb repülési időért (17 óra) pedig a Delta légitársaság Johannesburg-Atlanta közötti járatát kell majd keresni.

A megszűnő járatain használt öt A340-500-as gépet a szingapúri légitársaság visszaadja majd az Airbusnak, ugyanakkor már leadták a rendelést huszonöt új Airbus SAS típusú repülőgépre. A cég jelenleg tizenkilenc A380-800-as superjumbót üzemeltet - amely a világ legnagyobb utasszállító gépe -, és 2015-ben további húsz A350-essel bővül majd a flottája.

A Szingapúr-Newark útvonal helyett az utasok a jövőben frankfurti átszállással érhetik majd el New Yorkot a Changi reptérről, Los Angelesből pedig Tokiói átszállással repülhetnek majd Szingapúrba.