Olcsóbb hotelszobák a Facebookról

Vágólapra másolva!
A légitársaságok után a szállodák is felismerték a közösségi oldalak nyújtotta előnyöket. Egyre több hotel és hotellánc kínál speciális árakat a Facebook oldalain és az okoselefonokon használható alkalmazásokkal. Az üzemeltetők ettől azt remélik, hogy az utazók ismét közvetlenül a szállodáktól foglalják majd le szobáikat az online utazásszervezők helyett, az utasok pedig személyre szabott szolgáltatást kaphatnak, alacsonyabb áron.
Vágólapra másolva!

A nagy légitársaságok mellett a szállodák is fokozatosan rájönnek, hogy mekkora erejük van a közösségi oldalaknak. A szállodaüzemeltetők ugyanis rájöttek, hogy kifizetődőbb, ha a ők alkalmazkodnak a felhasználókhoz és ott kínálják fel akciós áraikat, ahol a felhasználók aktívak az interneten..

"Ha a felhasználók megnyomják a Like gombot, máris szorosabbra fűzhetjük a kapcsolatot velük. A nálunk töltött egyhetes időszakot szeretnénk az egész évre kiterjeszteni, szeretnénk megismerni ügyfeleinket, és ezt legjobban a közösségi oldalakon tehetjük meg" - mondta a The New York Timesnak David Godsman, a Starwood Hotels szállodalánc webes szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese. A szállodaláncnak közel ezer Facebook-oldala van.

A célzott árajánlatokkal a szállodáknak lehetőségük nyílik arra, hogy az utasok közvetlenül kommunikáljanak a szállodákkal és a szobákat is így foglalják le, ahelyett, hogy egy közbülső online utazásszervezőtől vagy hagyományos utazási irodától vásárolják meg a szolgáltatást. Utóbbi esetben ugyanis a szállodák jutalékkal díjazzák az irodák tevékenységét, így a megmaradó bevétel kevesebb. A Facebook közösségi portálon egyre több szálloda közvetlen ajánlata jelenik meg és az okotelefonokon használt alkalmazások között is egyre több olyan létezik, amelyekkel közvetlenül a szállodáknál foglalhatjuk le a szobákat, legtöbb esetben kedvezményes áron.

Forrás: Facebook

A Facebook és més közösségi oldalak előnyeit először a légitársaságok ismerték fel. Ma már szinte minden nagyobb légifuvarozónak van saját oldala, de csak kevesen tudják azt, amit például a Delta Airlines oldala, ahonnan közvetlenül is lefoglalhatjuk a repülőjegyet (tehát nem csk átirányítanak minket a légitársaság oldalára).

A közösségi oldalalakat maximálisan kihasználhatják a szállodák, hiszen segítségükkel megtudhatják, milyen preferenciái vannak egy-egy utasnak. Ki milyen párnát szeret, ki milyen ételeket, milyen típusú szobát kedvel, így akár személyre szabott árakat is kínálhat korábbi vendégeinek.

A PhoCusWright nevű, utazási felméréseket készítő cég adatai szerint a közösségi oldalak amerikai felhasználóinak 13 százaléka ezen oldalakon keresztül szervezi utazásait, az okostelefonok felhasználói pedig 35 százalékban mondták azt, hogy a következő egy évben mobiltelefonjaik segítségével foglalják le repülőjegyüket, szállodai szobájukat.

A szállodáknak természetesen hihetetlenül erős konkurenciával kell megküzdeniük. Az olyan nagy online utazási irodák, mint az Expedia, a Travelocity, az Orbitz vagy a Priceline a teljes online utazási foglalások 46 százalékát tudhatták magukénak az elmúlt évben, ami 5 százalékos erősödésnek felel meg a 2008-as adatokhoz képest - derül ki a PhoCusWright felméréséből.

A hotelek forgalmának jót tesz ezen oldalak népszerűsége, hiszen jóval nagyobb tömegeket érnek el, mint a hotelek saját weboldalai. A nagy utazási oldalakon több szobát értékesítenek, igaz, alacsonyabb áron. Jobban járnak akkor, ha az utasok közvetlenül a saját honlapjukon vagy épp a Facebookon foglalják le a szobákat, mert a foglalások után így nem kell jutalékot fizetniük. Az utazási oldalak előnye ráadául, hogy a hotelszobák mellett repülőjegyet, bérautót vagy akár városnézéseket és teljes utazási csomagokat is foglalhatnak a felhasználók, míg erre a szálloda honlapján nincs lehetőségük.

A New York-i Trump Hotel Collection hat hónapja értékesít szobákat közvetlenül Facebook-oldalán keresztül. Amint egy felhasználó lefoglalta szobáját a közösségi portálon, a szálloda egy űrlap kitöltésére kéri az ügyfelet, amelyben személyes preferenciáit adhatja meg, például, hogy milyen extrák legyenek a szobában, sőt még a szoba hőmérsékletét is.

A szállodáknak a Facebook is segít a legjobb árak és oldalak kialakításában, ugyanis részletes statisztikát kaphatnak arról, hogy milyen társadalmi helyzetű, milyen beosztású emberek kedvelték az adott szálloda oldalát, sőt még földrajzi elhelyezkedés alapján is készít összesítést. A szállodák így teljes képet kaphatnak arról, hogy egy adott akciójukat milyen típusú ügyfelek kedvelték, ez pedig a későbbi ajánlatok kialakításához nyújt segítséget.

A szállodák megpróbálják egyénivé alakítani a közösségi oldalakon és alkalmazásokon nyújtott szolgáltatásokat. A Hyatt például lehetővé teszi az okostelefonnal rendelkező ügyfeleinek, hogy a telefonokkal intézzék a szállodai be- és kijelentkezést, például a repülőtérről a szállodába jövet a taxiban, hogy aztán a recepcióhoz érve már csak a szobakulcsot kelljen átvenniük. A Hilton Worldwide becslései szerint mintegy 615 ezer ügyfél töltötte le az alkalmazást, amellyel egyébként akár a foglalásokat is lehet módosítani vagy vacsorát rendelni az érkezés idpontjára.

Ezeket atz alkalmazásokat egyelőre többnyire az üzleti céllal utazók veszik igénybe, a hagyományos nyaralást tervező ügyfelek legtöbbször az olcsó árakat keresik, és ha egy szálloda honlapján található ár drágább bármelyi másik szájton felkínáltnál, akkor ott fog foglalni. A hotelláncok épp ezért a Facebook-oldalaikon sok esetben a garantáltan legolcsóbb árakat adják ügyfeleiknek, hogy így visszatérésre csábítsák őket.