Az ultra vékony bevonatnak számító polimer - amelyet az amerikai katonai repülőgépeknél is használnak - mindössze 113 grammal növeli a repülőgép súlyát. A bevonat csökkenti a gép szárnyán, élein és más felületein a felhalmozódó törmelék mennyiségét, ezzel pedig csökkenti a légellenállást a gép felszínén. A bevonat gyártóinak becslése szerint ezzel az EasyJet 1-2 százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztását. A társaság nyolc gépen teszteli az új nanotechnológiát és a 12 hónapos próbaidőszak alatt összehasonlítja a flottában szereplő többi repülő üzemanyag-fogyasztásával.
Ha találunk új lehetőségeket az üzemanyag felhasználásának csökkentésére, az olcsó jegyárak, és az alacsony széndioxid-kibocsátás miatt az utasaink javát is szolgálja -mondta Carolyn McCall az EasyJet vezérigazgatója.