A magyar családok több mint fele vett részt utazáson tavaly

Vágólapra másolva!
A magyar családok több mint fele utazott belföldön 2010-ben, a legnépszerűbb hazai úti cél még mindig a Balaton. A megkérdezett háztartások közel 68 százaléka vett részt egynapos, 61 százaléka többnapos és közel 43 százaléka főutazáson - közölte a Magyar Turizmus Zrt. szerdán az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

Többnapos belföldi utazáson a családok több mint 52 százaléka vett részt. A válaszadók 44,4 százaléka a Balatonra utazott, 20,7 százalék a Budapest-Közép-Duna-vidék, míg 19,3 százalék Észak-Magyarország régióját járta be. A belföldi utazások 41,2 százaléka a július-augusztusi főszezonra esett, de a júniusi, illetve az őszi utazások aránya is magas volt. Az utazások fő célja rokonok és ismerősök meglátogatása volt, ezt követte a vízparti pihenés, harmadikként pedig a nyaraló felkeresése, az egészségturizmus és a városlátogatás. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda és az apartman számított a legnépszerűbbnek, míg a megkérdezettek 73,8 százaléka ingyenes szállást vett igénybe.

Az információt gyűjtő belföldi utazók kétharmada internetes honlapok, 60,1 százaléka korábban ott járt személyek segítségével jutott turisztikai ismeretekhez. Prospektusokból 35,6 százalék, útikönyvekből 33,3 százalék, térképekből 33,1 százalék tájékozódott.

A főutazások közel 60 százaléka belföldi volt. A belföldi főutazások résztvevői közül legtöbben a Balaton turisztikai régiót részesítették előnyben, második leggyakrabban felkeresett úti cél az Észak-Alföld, a harmadik pedig az Észak-Magyarország régió volt. A leggyakoribb motivációnak a vízparti üdülés számított, ezt követte az ismerősök, rokonok meglátogatása, a harmadik helyen az egészségturizmus állt. A fizetős szálláshelyek közül 15,1 százalékkal a szálloda a legnépszerűbb. A főutazáson részt vevők 77,6 százaléka tervezi, hogy a felmérést követő három éven belül ismét ellátogat a belföldi főutazás helyszínére. A belföldi főutazásokkal - elsősorban a természeti környezettel és a vendégszeretettel - a válaszadók 61,3 százaléka teljesen elégedett, 37,4 százalék elégedett volt.

Többnapos külföldi utazáson a megkérdezettek 23,5 százaléka vett részt. A külföldi utazások 13,2 százaléka Ausztriába, 12,2 százaléka Horvátországba, 11,4 százaléka Romániába, 8,5 százaléka Olaszországba, 10,2 százaléka Európán kívülre irányult. A külföldi utazások 49,1 százaléka a nyári hónapokban zajlott.

Belföldi egynapos utazáson a megkérdezettek 66,5 százaléka járt, 37,4 százalék a Budapest-Közép-Duna-vidék turisztikai régiót kereste fel. Az utak fő céljai közül kiemelkedett a vásárlás, továbbá a rokonok és ismerősök meglátogatása, amit a városlátogatás, a vízparti üdülés és a gyógykezeltetés követett. A külföldi egynapos utazások 72,4 százalékának Ausztria volt az úti célja, a második helyen Szlovákia szerepelt 15,3 százalékkal.

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a M.Á.S.T. Piac- és Közvélemény-kutató Kft. nyolc éve, 2003 és 2006 között minden évben, azóta kétévente vizsgálja a magyar lakosság utazási szokásait.